autor: Krzysztof Rudek
Vanguard – DPS-owanie w drzewie Tactics
Przewodnik po DPS-owaniu Vanguardem.
Drzewo Tactics pozwala na stworzenie DPS-a walczącego w półdystansie przy użyciu zarówno strzałów, jak i kontaktowych DoT-ów oraz Shockstrike. Preferowanym rodzajem amunicji w tym drzewie jest High Energy Cell.
Taktyka grania tą specjalizacją jest dość prosta. Musimy zbliżyć się do przeciwnika i spacyfikować go. Przydatny będzie interrupt z bardzo krótkim cooldownem oraz Shockstrike na spółkę z Gutem i High Impact Bolt (którego możemy używać bez problemów dzięki temu, że Gut wywołuje obrażenia typu DoT). Moby (przeciwnicy generowani przez komputer) w znakomitej większości nie uciekają, więc po dopadnięciu ich (lub przyciągnięciu Harpoonem) po prostu pozwalają się zlikwidować. W półdystansie albo wręcz w zwarciu przydatny okazuje się też Ion Pulse, którym można w zasadzie spamować (używać wielokrotnie) przeciwnika.
Drzewo Tactics może okazać się też ciekawym wyborem w trakcie walki PvP. Pozwala skutecznie związać przeciwnika i go zabić. Tym bardziej że jeżeli na tę okazję włączymy Ion Cell zamiast High Energy Cell, to możemy okazać się trudnym orzechem do zgryzienia.
Drzewo to jest zdecydowanie najsłabsze ze wszystkich drzew Vanguarda. Dodane trochę na siłę, gdyż tak naprawdę nie stajemy się pełnowartościowym DPS-em, ale raczej hybrydą DPS-a i tanka – trudniejszą do zabicia, ale generującą skandalicznie małe obrażenia. Graczom preferującym PvE polecam raczej build oparty o Shield Specialist, a tym którzy wolą PvP – Assault Specialist. Oczywiście jeżeli ktoś chce poeksperymentować albo potestować nowe możliwości, nic nie stoi na przeszkodzie, by zagrać Taktykiem, ale początkującym radzę nie próbować.
Ważne umiejętności
- Shock Strike – atak w zwarciu.
- Gut – ostrze, które część obrażeń zadaje od razu, a resztę wbija jako DoT-a.
- Ion Pulse – atak w półdystansie, tani i pozbawiony cooldownu.
- Fire Pulse – umiejętność z drzewa, służąca do ataku w półdystansie i zalania przeciwnika ogniem.
Drzewo Tactics
Pierwszy poziom:
Demoliton (2 pkt.) – zwiększa szansę na krytyczne trafienie wszystkimi efektami typu elemental o 3%/pkt.
Containment Tactics (2 pkt.) – redukuje cooldown Cryo Grenade o 5 s/pkt.
Focus Impact (3 pkt.) – High Impact Bolt ignoruje 20%/pkt pancerza przeciwnika.
Drugi poziom:
Blaster Augs (1 pkt) – ulepsza efekty poszczególnych rodzajów amunicji, gdy są aktywne: Plasma Cell (zwiększa szansę na trafienie krytyczne umiejętnościami o 3%), High Energy Cell (zwiększa obrażenia typu internal i elemental o 3%), Ion Cell (zwiększa obrażenia o 8%).
Frontline Offensive (2 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez Iron Pulse i Gut o 3%/pkt.
Power Armor (2 pkt.) – redukuje otrzymywane obrażenia o 1%/pkt.
Tactical Tools (2 pkt.) – redukuje cooldown Pulse Cannon o 1,5 s/pkt, a Harpoon o 5 s/pkt.
Trzeci poziom:
Frontline Defense (2 pkt.) – redukuje cooldown Riot Strike o 1 s/pkt.
Battlefield Training (2 pkt.) – zwiększa prędkość poruszania się o 7,5%, gdy High Energy Cell jest aktywne.
Gut (1 pkt) – ostrze, które zadaje obrażenia kinetyczne, a także sprawia, że cel krwawi przez 15 s i otrzymuje obrażenia typu internal.
Cell Generator (2 pkt.) – gdy High Energy Cell jest aktywne, postać ma 50%/pkt szansy, aby odzyskać 1 jednostkę amunicji co 6 s.
Czwarty poziom:
Battering Ram (2 pkt.) – Ion Pulse ma 15%/pkt szansy, a Fire Pulse 50%/pkt szansy, aby sprawić, że następny Shockstrike będzie darmowy. Efekt nie może pojawić się częściej niż raz na 15 s.
Serrated Blades (3 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez efekt krwawienia spowodowany Gut o 5%/pkt.
Piąty poziom:
Pulse Generator (2 pkt.) – Ion Pulse i Explosive Surge mają 50%/pkt szansy, aby dać Pulse Generator, który zwiększa obrażenia zadane przez następny Pulse Cannon o 10%. Efekt kumuluje się do 5 razy.
Hold The Line (1 pkt) – daje 8 s niewrażliwości na efekty spowalniające ruch oraz zwiększa prędkość poruszania się postaci o 30%.
Combat Tactics (1 pkt) – Shockstrike i Gut mają 25% szansy, aby sprawić, że następny High Impact Bolt trafi krytycznie.
Kolto Recharge (1 pkt) – przy aktywacji Recharge Cell, regenerowane jest 7% punktów życia w ciągu 10 s.
Szósty poziom:
Shock Absorbers (2 pkt.) – gdy na postać działa stun, otrzymuje o 10%/pkt mniej obrażeń.
Havoc Training (3 pkt.) – zwiększa bonusowe obrażenia krytycznych trafień Shockstrike, Ion Pulse i Fire Pulse o 10%/pkt.
Siódmy poziom:
Fire Pulse (1 pkt) – generuje fale ognia, zadając przeciwnikowi obrażenia typu elemental.