Valve naprawia największe problemy wokół obu wersji Steam Decka. Aktualizacja SteamOS 3.5.17 już jest dostępna
Aktualizacja SteamOS 3.5.17 jest obowiązkowa, aby naprawić kilka istotnych problemów z przenośnym urządzeniem do gier od Valve.
Valve w ostatnim czasie wydało aktualizację z myślą o swoich obecnych przenośnych urządzeniach do gier. Mowa tutaj oczywiście o obu wersjach Steam Decka. Firma od miesiąca testowała kilka nowych wersji SteamOS, zaczynając od wersji 3.5.14, a kończąc finalnie na 3.5.17. Nowa stabilna aktualizacja ma na celu poprawić wydajność systemu operacyjnego. Nie brakuje jednak tutaj wielu innych istotnych zmian i poprawek.
SteamOS 3.5.17 przykładowe poprawki
Valve nie próżnowało, a nowa aktualizacja ma na celu nie tylko ogólną poprawę wydajności systemu na omawianych dziś urządzeniach. Nowa wersja SteamOS rozwiązuje kilka niedogodności, związanych z systemem. Przykładowo: problem pojawiający się z zamknięciem okna gry w niewłaściwy sposób, jak to określa firma, teraz nie powinien blokować rdzenia procesora na 100%.
Omawiana aktualizacja rozwiązuje również problem ze „zgodnością USB”, czy niedogodności związane z występującą awarią Wi-Fi oraz przerywaniem gry zdalnej. Jest to kilka punktów z dość obszernej listy, zawierającej nie tylko wzmianki związane z usuwaniem mniejszych lub większych awarii. Całą listę podzielona na sekcje: ogólne, wydajność, grafika, wejście i oprogramowanie układowe.
Najważniejsze poprawki/ulepszenia związane z SteamOS 3.5.17 dla obu Steam Decków.
Do kilku najważniejszych zmian, poprawek i nowych funkcji o których nie wspomnieliśmy wcześniej, możemy zaliczyć:
- Rozwiązano problem z niektórymi tytułami HDR, w którym poruszanie kursorem na tej samej klatce, co zamykanie gry, powodowało występowanie nieprawidłowych kolorów przy kolejnych uruchomieniach tytułów.
- Rozwiązano problem w trybie pulpitu, w którym upuszczenie folderu na pulpit mogło błędnie utworzyć skrót dla każdego pliku w folderze.
- Naprawiono potencjalny błąd, powodujący nieoczekiwane zamknięcie sesji przy podłączaniu wyświetlacza z obsługą HDR.
- Naprawiono rzadko spotykany błąd, powodujący nieoczekiwane zamknięcie sesji przy wychodzeniu z aplikacji.
- Naprawiono działanie HDR na niektórych wyświetlaczach zewnętrznych, podłączanych przez DisplayPort (obraz w HDR miał nieco niższe wartości nasycenia barw).
- Naprawiono problem, w którym modyfikacja ustawień w menedżerze partycji systemu mogła uniemożliwić montaż i widoczność karty SD wewnątrz Steam.
- Dodano obsługę kontrolerów HyperX Clutch Gladiate.
- Dodano kolejny wykres czasu renderowania klatek do poziomu 4. nakładki wydajności. Od teraz, kiedy włączone jest ograniczenie klatek lub synchronizacja pionowa, nakładka pokazuje czas renderowania klatek na podstawie przesłania ich do ekranu zamiast czasu renderowania klatek po stronie aplikacji.
- Dodano suwak do sterowania jasnością diody LED statusu (dioda statusu ładowania). Tę opcję znajdziecie, przechodząc kolejno do menu Ustawienia -> Obraz.
Omawiana dziś lista zmian i poprawek związanych z aktualizacją SteamOS 3.5.17 spotkała się raczej z ciepłym przyjęciem przez graczy. Steam Deck oraz obecny Steam Deck OLED to dalej świetnie sprzedające się urządzenia do gier, które mimo coraz większej konkurencji, dalej sobie dobrze radzą na rynku z uwagi na przystępną cenę, znakomity czas pracy baterii i nie tylko.