Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2009, 12:00

autor: Adrian Werner

Usprawione zadania poboczne w Mass Effect 2

Kolejny dzień przynosi znowu nowe informacje o Mass Effect 2. Nie narzekamy jednak, gdyż nadchodząca gra prezentuje się coraz lepiej i lepiej. Tym razem Bioware uchyliło rąbka tajemnicy m.in. na temat tego jak wyglądać będą misje poboczne.

Kolejny dzień przynosi znowu nowe informacje o Mass Effect 2 . Nie narzekamy jednak, gdyż nadchodząca gra prezentuje się coraz lepiej i lepiej. Tym razem Bioware uchyliło rąbka tajemnicy m.in. na temat tego jak wyglądać będą misje poboczne.

Element ten był jedną z bolączek pierwszej części. Zadania były proste, krótkie i przede wszystkim potwornie powtarzalne. W prawie każdym chodziło o to samo: dotrzeć do celu i zabić daną osobę. Co gorsza nawet wizualnie często podobne były do siebie nawzajem. To wszystko ma ulec zmianie w drugiej części. Świadome krytyki Bioware postanowiło tym razem każdą misję zaprojektować od podstaw, bez używania żądnych automatycznych generatorów czy przenoszenia żywcem elementów z innych misji. Teraz w przygodach pobocznych czekają na nas nowe unikalne zadania, wydarzenia oraz elementy graficzne.

Usprawione zadania poboczne w Mass Effect 2 - ilustracja #1

Dodatkowym urozmaiceniem mają być mini gierki. Zamiast znanego z Mass Effect długiego i bądźmy szczerzy po prostu nudnego jeżdżenia po planecie w celu zdobycia interesujących nas przedmiotów, tym razem zwiedzanie powierzchni przekształcone zostało mini gierkę. Polegać ona ma na tym, że wpierw planeta będzie skanowana, a rezultaty tego przekazywane będą w postaci sygnałów dźwiękowych i drgań pada, tym samym dając nam wskazówkę gdzie dokładnie powinnyśmy wysłać sondy badawcze.

Usprawione zadania poboczne w Mass Effect 2 - ilustracja #2

Mass Effect 2 ma również poprawić dynamikę walk. Zmodyfikowano system przegrzewania się broni, obecnie gracz będzie dysponował ograniczoną liczbą „buforów termalnych”, które absorbują ciepło wydzielane przez nasze narzędzia mordu. Twórcy nie chcieli ograniczać liczby amunicji jaką dysponuje gracz, a jednocześnie zależało im byśmy zarządzali naszymi zasobami. Takie rozwiązanie spełnia oba te zamierzenia i w połączeniu z usprawnionym systemem obrażeń ma sprawić, że gracz będzie cenił każdy pojedynczy strzał. Mniej czasu zabierze również oczekiwanie, aż właśnie użyta moc znowu stanie się dostępna. Bioware chce by grający biotykami używali ich zdolności tak często jak to możliwe.

Ponadto znacznie bardziej interesujący ma być czas, który spędzamy na pokładzie naszego statku kosmicznego. Shepard otrzyma osobistego asystenta, który ma co pewien czas informować o sprawach, które wymagają naszej uwagi. Umożliwione nam zostanie odbieranie wiadomości od osób spoza statku oraz odwiedzanie laboratorium badawczego w celu zlecania pracującej tam ekipie konkretnych projektów. Na pokładzie znajdzie się nawet miejsce dla akwarium, do którego dokupywać będziemy egzotyczne rybki.

Polska premiera Mass Effect 2 planowana jest na 29 stycznia następnego roku, zarówno w wersji na PC jak i Xboksa 360.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej