autor: Michał Kułakowski
Unholy - nowy polski horror, za którym stoją twórcy Inner Chains
Unholy to debiutancki projekt polskiego studia Duality, w którym pracują doświadczeni deweloperzy rodzimych horrorów. Tytuł trafi do graczy w przyszłym roku, a jego akcja rozgrywa się na opustoszałej planecie w ostatnim ludzkim mieście.
Unholy to nowy pierwszoosobowy horror z elementami skradanki, który w przyszłym roku pojawi się na komputerach PC. Jego deweloperem jest debiutanckie warszawskie studio Duality. Dyrektorem artystycznym produkcji został Tomasz Strzałkowski, który pracował wcześniej nad grami Painkiller, Bulletstorm, Gears of War, Godfire oraz Inner Chains. Twórca znany jest także dzięki surrealistycznym grafikom i obrazom, które są bezpośrednią inspiracją dla projektów świata gry.
Akcja Unholy rozgrywa się na opustoszałej planecie, żyjący na niej ostatni ludzie chronią się przed pewną śmiercią w rozległym mieście. Metropolia podzielona i zarządzana jest przez rożne kasty. Najniżej postawieni obywatele żyją w ciągłym strachu, nie tylko przed tajemniczą plagą dziesiątkującą mieszkańców, ale także przed wyżej postawionymi od nich osobami oraz grasującymi na ulicach bestiami. Gracze wcielają się w kobietę o imieniu Saidah. Szuka ona swojego porwanego dziecka, a także jakiejkolwiek nadziei na bezpieczną ucieczkę z miasta.
W trakcie zabawy z Unholy, ponury i surrealistyczny świat gry będziemy obserwować z perspektywy pierwszej osoby. Tytuł łączy cechy klasycznego horroru i skradanki. Twórcy obiecują, że każdą napotkaną przeszkodę będziemy mogli pokonać na kilka sposobów. Zdecydujemy więc na przykład czy przekraść się obok strażników, czy tez zamordować ich z ukrycia. Dzięki sprytowi postać gracza może podszywać się pod członków różnych kast, wykorzystując sztywny podział społeczny miasta dla własnych celów.