autor: Michał Kułakowski
Underworld Ascendant – nowe klasyczne RPG twórców Ulitma Underworld
W serwisie Kickstarter rozpoczęła się zbiórka pieniędzy na produkcję gry Underworld Ascendant. Tytuł jest klasycznym RPG, za którego stworzenie odpowiadają autorzy legendarnej Ultimy Underworld, a także założyciele studia Looking Glass, w którym narodziły się serie System Shock oraz Thief.
Na Kickstarterze wystartowała zbiórka pieniędzy na produkcję gry Underworld Ascendant. Tytuł jest klasycznym pecetowym RPG, którego akcja rozgrywa się w całości w fantastycznym podziemnym świecie, zamieszkiwanym przez krasnoludy, mroczne elfy oraz wiele innych przerażających stworzeń. Za projektem stoi debiutujące niezależne amerykańskie studio OtherSide Entertainment, które zostało powołane do życia przez weteranów branży. Szefem zespołu jest Paul Neurath, który ponad dwie dekady temu wraz ze studiem Blue Sky Productions wydał legendarną dziś Ultimę Underworold. W kolejnych latach nadzorował prace w równie utytułowanym Looking Glass Studios, gdzie narodziły się serie takie jak Thief oraz System Shock.
Underworld Ascendant ma być współczesnym spojrzeniem na formułę Ultimy Underworld. Podobnie jak w klasyku sprzed dwudziestu lat akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Kampania fabularna rozgrywa się w całości w Sytgiańskiej Otchłani, a więc rozległej fantastycznej krainie znajdującej się setki metrów pod powierzchnią ziemi. Zamieszkują ją przeróżne inteligentne rasy, takie jak krasnoludy czy mroczne elfy, tworzące zaciekle walczące ze sobą frakcje. Poza miastami, labiryntami i starożytnymi świątyniami zwiedzimy także ogromne systemy jaskiń oraz dziwaczne lasy fluorescencyjnych grzybów. Gracze wybiorą jedną z trzech podstawowych klas postaci (złodziej, mag, wojownik), do których przypisane zostały liczne umiejętności i zdolności zdobywane wraz z rosnącym doświadczeniem. Co ciekawe, będziemy mogli je mieszać ze sobą, tworząc unikalnego herosa.
Twórcy zapowiadają, że zabawa ma być bardzo dynamiczna. Związane to będzie przede wszystkim z systemem frakcji. Spełniając prośby jednej z nich wpływamy na delikatną równowagę sił w podziemiach, co odciśnie piętno na ich geografii oraz potencjalnych zagrożeniach, jakie napotkamy w trakcie wędrówek. Dzięki funkcjonalnemu silnikowi fizycznemu będziemy mogli np. niszczyć zapory i zatapiać niektóre jaskinie lub powstrzymać potoki lawy, zagrażające odosobnionym osiedlom. Interesujące interakcje z otoczeniem wykorzystywane mają być także podczas rozwiązywania różnego rodzaju zagadek logicznych czy podczas aktywacji pułapek. Producenci zapewniają, że z kłopotliwych sytuacji wykaraskamy się na wiele różnych sposobów, które zależeć mają od naszej kreatywności i dostępnego ekwipunku.
Walki odbywać będą się w czasie rzeczywistym. Kluczowa w trakcie potyczek okaże się nasza mobilność, szybkość reakcji oraz umiejętność wykorzystania przewagi jaką daje ukształtowanie terenu. Gracze korzystać będą z licznych rodzajów standardowej broni, a także czarów. Wiele umiejętności bojowych zależeć będzie także od tego z jaką frakcją sprzymierzymy się podczas przygody.
Autorzy Underworld Ascendant proszą graczy o 600 tysięcy dolarów. W najbliższych dniach opublikowane zostaną kolejne materiały prezentujące pomysły deweloperów oraz przygotowane już systemy rozgrywki. Jeżeli twórcom uda się przekroczyć podstawowy pułap finansowania projektu to planują oni wprowadzenie nowych lokacji, przedmiotów oraz bohaterów. Według wstępnych ocen autorów, gra powinna pojawić się w listopadzie 2016 roku.