Underworld Ascendant - sukces Kickstartera spadkobiercy Ultima Underworld
Studio OtherSide Entertainment udało się zebrać na Kickstarterze minimalną kwotę potrzebną do wyprodukowania Underworld Ascendant, czyli gry będącej spadkobiercą serii Ultima Underworld.
- Twórcy: OtherSide Entertainment
- Gatunek: RPG
- Platforma sprzętowa: PC
- Data premiery: listopad 2016 r.
Pracownicy studia OtherSide Entertainment mają powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nich Kickstarter przekroczył minimalną kwotę 600 tysięcy dolarów potrzebną do wyprodukowania gry Underworld Ascendant, czyli następcy kultowej serii Ultima Underworld. Ostatnie tygodnie musiały być dla zespołu całkiem nerwowe. Nie jest to bowiem projekt, który w błyskawicznym tempie zgromadził duże kwoty i wymagane minimum udało się zdobyć raptem siedem dni przed końcem akcji.
Podążając za przykładem innych Kickstarterów autorzy ogłosili kilka kolejnych progów finansowych, których osiągnięcie umożliwi opracowanie dodatkowych elementów:
- 650 tys. USD - nowa lokacja w postaci podziemnego bagna.
- 700 tys. USD - powieść autorstwa Tracy Hickmana, czyli pisarza znanego z wielu książek osadzonych w świecie Dragonlance.
- 750 tys. USD - wprowadzenie do kampanii rasy inteligentnych człekokształtnych jaszczurek.
- 800 tys. USD - dodanie opcji korzystania podczas zabawy z wytresowanych towarzyszy.
- 850 tys. USD - wyższa jakość efektów dźwiękowych.
- 900 tys. USD - opracowanie kilku wersji językowych.
- 950 tys. USD - nowa lokacja w postaci Nekropolii Prastarych
- 1 mln USD - nowy potwór nazwany Haunt.
- 1,05 mln USD - narzędzia dla fanów pozwalające na tworzenie modów.
- 1,1 mln USD - bardziej rozbudowana fabuła i historia świata
- 1,15 mln USD - tryb kooperacyjny dla dwóch osób.
- 1,2 mln USD - bardziej rozbudowane opcje modyfikacji wyglądu postaci.
Zbiórka dobiegnie końca 6 marca, więc raczej uda się osiągnąć tylko część w wymienionych progów.
Przypomnijmy, że Underworld Ascendant powstaje jako bezpośredni spadkobierca serii Ultima Underworld. Otrzymamy zatem grę RPG z silnymi elementami zręcznościowymi, akcją ukazaną z oczu bohatera oraz naciskiem położonym na zaoferowanie graczowi dużej swobody podczas eksploracji oraz wybierania metod pokonywania wyzwań. Cała kampania osadzona zostanie w potężnych podziemiach, a oczkiem w głowie autorów jest zapewnienie maksymalnej immersji.
Wiążemy z tym projektem olbrzymie nadzieje, gdyż seria Ultima Underworld to jeden z najważniejszych cykli w historii gier pecetowych. Wprowadzone w tych dwóch produkcjach rozwiązania były potem stosowane w takich przebojowych markach jak Thief, System Shock, Deus Ex oraz BioShock. Warto dodać, że zespół OtherSide Entertainment świetnie nadaje się do opracowania tego projektu, gdyż składa się on głównie z byłych pracowników legendarnego Looking Glass Studios.