Ultimate General: Gettysburg - twórca modyfikacji DarthMod zapowiedział swoją pierwszą grę
Twórca serii modyfikacji DarthMod do cyklu Total War ujawnił swoją pierwszą komercyjną grę. Projekt otrzymał tytuł Ultimate General: Gettysburg i będzie strategią wojenną, która pozwoli na wcielenie się w generała sił Unii lub Konfederatów i wzięcie udziału w tytułowej bitwie.
Seria Total War może się pochwalić bardzo aktywną społecznością moderską, ale niewiele projektów cieszy się taką estymą jak seria DarthMod. Jej kolejne wersje naprawiały największy problem gier z cyklu, czyli słabą sztuczną inteligencję. Ich twórca, czyli Nick Thomadis, w zeszłym roku porzucił prace nad nowymi wersjami i zamiast tego wraz z niewielką grupą przyjaciół zajął się produkcją własnej gry. Osiągnęła ona już na tyle zaawansowane stadium produkcji, że autor wreszcie ujawnił pierwsze szczegóły na jej temat. Projekt otrzymał tytuł Ultimate General: Gettysburg.
Tworząc swoją pierwszą grę, Thomadis pozostał przy gatunku, który zna najlepiej, czyli strategiach wojennych. Zgodnie z nazwą, produkcja pozwoli nam na objęcie dowództwa nad jedną ze stron bitwy pod Gettysburgiem, czyli największego starcia wojny secesyjnej. W planach są wersje na pecety i tablety, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku.
Gracze wcielą się w generała sił Unii lub Konfederatów. Bitwa zostanie rozbita na długą serię scenariuszy, podczas których będziemy mogli spróbować zmienić historię, lub też odtworzyć rzeczywisty wynik potyczek. Nie zabraknie również misji będących wytworem wyobraźni autora. Starcia nie będą rozgrywane w próżni i nasze poczynania wpłyną na dalszy przebieg konfliktu dzięki systemowi dynamicznej kampanii. Jeśli np. stracimy dużą część żołnierzy, to wszystkie późniejsze bitwy będą znacznie trudniejsze do wygrania.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Ultimate General: Gettysburg postawi na realizm oraz głębię taktyczną. Możliwości bojowe jednostek oparte zostaną na zapisach historycznych i kluczową rolę odegra właściwe wykorzystanie terenu oraz stosowanie formacji. Każdy pojedynczy żołnierz posiadać ma własny moduł sztucznej inteligencji i nawet pozostawiony sam sobie nie stanie się bezbronny. Jednocześnie podwładni nie będą maszynami do zabijania i ich zachowanie zależeć ma od stanu ich morale. Pomimo rozbudowanych mechanizmów walki, gra ma zaoferować prosty w obsłudze interfejs, który pozwoli błyskawicznie wydawać rozkazy setkom jednostek.
Nick Thomadis ma nadzieję, że Ultimate General: Gettysburg okaże się sukcesem i pozwoli mu rozwinąć markę w całą serię, odtwarzającą różne słynne bitwy.