Ukończono prace nad anglojęzyczną wersją Final Fantasy XIII
Motomu Toriyama, reżyser jRPG Final Fantasy XIII, poinformował za pośrednictwem oficjalnego, europejskiego serwisu internetowego gry, że deweloping najnowszego dzieła firmy Square Enix w wersji anglojęzycznej został oficjalnie ukończony. Produkcja trafi do sprzedaży w krajach Starego Kontynentu 9 marca – jednocześnie w wersjach na konsolę PlayStation 3, jak i Xbox 360.
Motomu Toriyama, reżyser jRPG Final Fantasy XIII, poinformował za pośrednictwem oficjalnego, europejskiego serwisu internetowego gry, że deweloping najnowszego dzieła firmy Square Enix w wersji anglojęzycznej został oficjalnie ukończony. Produkcja trafi do sprzedaży w krajach Starego Kontynentu 9 marca – jednocześnie w wersjach na konsolę PlayStation 3, jak i Xbox 360.
Toriyama przeprosił również za kilkumiesięczne opóźnienie premiery względem debiutu w Japonii, który odbył się 17 grudnia ubiegłego roku. Zauważył jednak, że producenci robili co mogli, by owa różnica była mimo wszystko jak najmniejsza.
Dodał przy tym, że z uwagi na zaimplementowanie w europejskiej oraz amerykańskiej wersji FFXIII angielskiego dubbingu, twórcy zostali zmuszeni wprowadzić w ramach gry kilka wartych wzmianki zmian. Sporym przedsięwzięciem było dla przykładu dopasowanie ruchu ust bohaterów do wypowiadanych przez nich kwestii.
To jednak nie koniec ciekawych wiadomości związanych z Final Fantasy XIII. Zachodnie serwisy informują bowiem, że Square Enix wycięło z produkcji na tyle dużą ilość zawartości, że spokojnie byłoby w stanie zbudować z tych elementów nową grę. Źródłem tej informacji jest podobno wywiad z głównym grafikiem FFXIII, Isamu Kamikokuryou, zamieszczony na łamach jednego z japońskich magazynów o grach (najprawdopodobniej chodzi tu o Famitsu).
Kamikokuryou w odpowiedzi na jedno z pytań oznajmił, że z japońskiej wersji FFXIII usunięta została spora liczba ciekawych lokacji. Wśród przykładów podał m.in. obszar wokół domu głównej bohaterki, czerwonowłosej Lightning, sekretną bazę ruchu oporu, na czele którego stoi Snow Villiers, a także park rozrywki Nautilus Park. Głównym powodem wycięcia tych miejsc była chęć lepszego zbalansowania gry oraz zmniejszenia jej rozmiaru.
W tym momencie warto sobie zadać pytanie, czy usunięta zawartość nie mogłaby powrócić do FFXIII w formie dodatków DLC? Przedstawiciele firmy Square Enix, którzy mogliby znać odpowiedź są chwilowo nieuchwytni, więc na ewentualną wyjaśnienie sprawy przyjdzie nam zapewne jeszcze trochę poczekać.