Układ Warszawski vs NATO w '83 – nowej strzelance twórców Rising Storm
Studio Antimatter Games zapowiedziało '83 - sieciowego FPS-a osadzonego w alternatywnej wersji zimnej wojny. Gracze wezmą udział w wielkich starciach pomiędzy wojskami NATO oraz Układu Warszawskiego, a ich poczynania w poszczególnych bitwach przełożą się na przebieg całej wojny.
Studio Antimatter Games znane jest z serii pierwszoosobowych shooterów tworzonych we współpracy z firmą Tripwire Interactive, w których realizm rozgrywki łączy się z wiernym odwzorowaniem realiów historycznych. Nie inaczej będzie w nowej produkcji brytyjskiego zespołu, zapowiedzianym dziś ’83. Autorzy udostępnili garść informacji o strzelance wraz ze zwiastunem (do obejrzenia poniżej). Zgodnie z tytułem, akcja gry będzie rozgrywać się w alternatywnej wersji 1983 roku, w której zimna wojna przerodziła się w otwarty konflikt pomiędzy wojskami NATO oraz Układu Warszawskiego.
Pomimo tego fikcyjnego tła fabularnego, w pozostałych aspektach 83’ będzie równie zgodne z prawdą historyczną, co poprzednie produkcje studia. Do dyspozycji otrzymamy uzbrojenie oraz pojazdy, którymi dysponowały obie strony konfliktu w 1983 roku, a mapy będą wiernie oddawać ówczesny stan rzeczywistych lokacji. Nie inaczej będzie z rozgrywką, mającą oferować „przystępny realizm” znany z Rising Storm 2: Vietnam oraz starcia z udziałem ponad 80 graczy, którzy będą realizować różnorodne cele, by przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Twórcy wspomnieli też o nowince znanej jako Persistent Warfare. Gra ma przechowywać liczne dane z wszystkich bitew, w tym zabójstwa oraz przechwycenia, tworząc z tego jeden wielki obraz konfliktu. Nie będą to tylko puste statystyki – działania graczy będą przekładać się na przebieg kolejnych starć na wszystkich serwerach. Ponadto twórcy planują wyróżniać najlepszych żołnierzy bardziej niż w innych produkcjach (tj. „zwykłymi przedmiotami, osiągnięciami i tytułami”), lecz na razie nie zdradzono nic konkretnego w tej kwestii.
Prócz tego wiemy, że deweloperzy w końcu porzucą Unreal Engine 3 na rzecz czwartej generacji silnika firmy Epic Games. Skoro zaś o niej mowa, Antimatter Games nie wie jeszcze, w którym sklepie cyfrowym zadebiutuje produkcja. Być może będzie to kolejny tytuł tymczasowo dostępny wyłącznie w Epic Games Store, ale na razie to tylko spekulacje. Nie wiemy też nic na temat daty debiutu oraz przedpremierowych testów, aczkolwiek twórcy wspomnieli, że do tych ostatnich będą zakwalifikowane osoby, które zarejestrują się na oficjalnej stronie gry. Autorzy pojawią się też na tegorocznej edycji Game Developers Conference w San Franciso, która rozpocznie się na początku przyszłego tygodnia.