Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2019, 19:25

Układ Warszawski vs NATO w '83 – nowej strzelance twórców Rising Storm

Studio Antimatter Games zapowiedziało '83 - sieciowego FPS-a osadzonego w alternatywnej wersji zimnej wojny. Gracze wezmą udział w wielkich starciach pomiędzy wojskami NATO oraz Układu Warszawskiego, a ich poczynania w poszczególnych bitwach przełożą się na przebieg całej wojny.

Nowe dzieło twórców Rising Storm rzuci nas w sam środek fikcyjnej wojny. - Układ Warszawski vs NATO w '83 – nowej strzelance twórców Rising Storm - wiadomość - 2019-03-13
Nowe dzieło twórców Rising Storm rzuci nas w sam środek fikcyjnej wojny.

Studio Antimatter Games znane jest z serii pierwszoosobowych shooterów tworzonych we współpracy z firmą Tripwire Interactive, w których realizm rozgrywki łączy się z wiernym odwzorowaniem realiów historycznych. Nie inaczej będzie w nowej produkcji brytyjskiego zespołu, zapowiedzianym dziś ’83. Autorzy udostępnili garść informacji o strzelance wraz ze zwiastunem (do obejrzenia poniżej). Zgodnie z tytułem, akcja gry będzie rozgrywać się w alternatywnej wersji 1983 roku, w której zimna wojna przerodziła się w otwarty konflikt pomiędzy wojskami NATO oraz Układu Warszawskiego.

Pomimo tego fikcyjnego tła fabularnego, w pozostałych aspektach 83’ będzie równie zgodne z prawdą historyczną, co poprzednie produkcje studia. Do dyspozycji otrzymamy uzbrojenie oraz pojazdy, którymi dysponowały obie strony konfliktu w 1983 roku, a mapy będą wiernie oddawać ówczesny stan rzeczywistych lokacji. Nie inaczej będzie z rozgrywką, mającą oferować „przystępny realizm” znany z Rising Storm 2: Vietnam oraz starcia z udziałem ponad 80 graczy, którzy będą realizować różnorodne cele, by przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Autorzy pozostaną wierni prawdzie historycznej nawet w alternatywnej rzeczywistości. - Układ Warszawski vs NATO w '83 – nowej strzelance twórców Rising Storm - wiadomość - 2019-03-13
Autorzy pozostaną wierni prawdzie historycznej nawet w alternatywnej rzeczywistości.

Twórcy wspomnieli też o nowince znanej jako Persistent Warfare. Gra ma przechowywać liczne dane z wszystkich bitew, w tym zabójstwa oraz przechwycenia, tworząc z tego jeden wielki obraz konfliktu. Nie będą to tylko puste statystyki – działania graczy będą przekładać się na przebieg kolejnych starć na wszystkich serwerach. Ponadto twórcy planują wyróżniać najlepszych żołnierzy bardziej niż w innych produkcjach (tj. „zwykłymi przedmiotami, osiągnięciami i tytułami”), lecz na razie nie zdradzono nic konkretnego w tej kwestii.

Narracja ’83 będzie opierać się na dokonaniach graczy. - Układ Warszawski vs NATO w '83 – nowej strzelance twórców Rising Storm - wiadomość - 2019-03-13
Narracja ’83 będzie opierać się na dokonaniach graczy.

Prócz tego wiemy, że deweloperzy w końcu porzucą Unreal Engine 3 na rzecz czwartej generacji silnika firmy Epic Games. Skoro zaś o niej mowa, Antimatter Games nie wie jeszcze, w którym sklepie cyfrowym zadebiutuje produkcja. Być może będzie to kolejny tytuł tymczasowo dostępny wyłącznie w Epic Games Store, ale na razie to tylko spekulacje. Nie wiemy też nic na temat daty debiutu oraz przedpremierowych testów, aczkolwiek twórcy wspomnieli, że do tych ostatnich będą zakwalifikowane osoby, które zarejestrują się na oficjalnej stronie gry. Autorzy pojawią się też na tegorocznej edycji Game Developers Conference w San Franciso, która rozpocznie się na początku przyszłego tygodnia.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej