'83 PC
Realistyczny sieciowy FPS opracowany przez twórców Rising Storm 2: Vietnam (studio Antimatter Games). Tym razem deweloper przedstawia alternatywny koniec zimnej wojny, pozwalając graczom na wzięcie udziału w konflikcie pomiędzy wojskami NATO oraz Układu Warszawskiego.
'83 Premiera PC
2025
Steam
2025
producent: AntiMatter Games / Blue Dot Games wydawca: Blue Dot Games Strona oficjalna
Angielskie napisy
’83 to sieciowy FPS. Jego produkcję rozpoczął zespół Antimatter Games - brytyjskie studio, które wcześniej brało udział w pracach nad dwiema odsłonami serii Rising Storm, współtworzonymi z firmą Tripwire Interactive - a następnie, po jego zamknięciu, przejęło Blue Dot Games.
Fabuła
W przeciwieństwie do serii Rising Storm, ’83 nie obrazuje wojny, która rzeczywiście miała miejsce. Zamiast tego twórcy przedstawili alternatywny koniec zimnej wojny pomiędzy demokratycznymi mocarstwami oraz komunistycznym ZSRR. W 1983 roku trwająca od dekad przepychanka między blokiem zachodnim i wschodnim gwałtownie dobiega końca, doprowadzając do otwartej wojny pomiędzy państwami NATO oraz Układu Warszawskiego. Obie strony ruszają do walki, która zadecyduje o losach świata.
Mechanika
Rozgrywka w ’83 opiera się na podobnym schemacie, co poprzednie produkcje Antimatter Games. Tytuł jest realistycznym FPS-em, w którym gracze biorą udział w ogromnych starciach z udziałem ponad osiemdziesięciu żołnierzy. W trakcie gry drużyny walczą o kontrolę nad licznymi obiektami strategicznymi, a ich utrzymanie może okazać się kluczem do zwycięstwa. Podobnie jak w serii Rising Storm, twórcy zatroszczyli się o zgodność zawartości z prawdą historyczną. Do dyspozycji otrzymamy uzbrojenie oraz pojazdy posiadane przez NATO oraz Układ Warszawski w 1983 roku. Wszystkie zostały wiernie odtworzone, by wyglądały i zachowywały się w grze jak ich rzeczywiste odpowiedniki.
Nowością w stosunku do poprzednich produkcji studia jest system ciągłej wojny (Persistent Warfare). Gra zapisuje dane z każdej rozegranej bitwy, w tym liczbę zabójstw oraz przechwyceń dokonanych przez graczy. Zebrane statystyki mają wpływ na kolejne starcia na wszystkich serwerach. Ponadto żołnierze szczególnie wyróżniający się na polu walki mogą liczyć na specjalne wyróżnienia.
Kwestie techniczne
W ’83 autorzy porzucili Unreal Engine 3 na rzecz czwartej generacji silnika firmy Epic Games. Dzięki temu oprawa wizualna prezentuje się znacznie lepiej niż w poprzednich produkcjach Antimatter Games.
Ostatnia modyfikacja 9 czerwca 2024
'83 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-2500K 3.3 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770 / Radeon R9 290 lub lepsza
- 35 GB HDD
- Windows 7 SP1 64-bit