Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2019, 10:40

Ujawniono wymagania sprzętowe Heavy Rain, Detroit i Beyond na PC

Sklep Epic Games Store ujawnił wymagania sprzętowe pecetowych wersji gier Detroit: Become Human, Heavy Rain oraz Beyond: Dwie Dusze. Możecie więc sprawdzić, jak poradzi sobie Wasz sprzęt z produkcjami studia Quantic Dream.

Wycieczka do Detroit przyszłości nie będzie większym wyzwaniem dla Waszych komputerów. - Ujawniono wymagania sprzętowe Heavy Rain, Detroit i Beyond na PC - wiadomość - 2019-03-24
Wycieczka do Detroit przyszłości nie będzie większym wyzwaniem dla Waszych komputerów.

Po niedawnym ogłoszeniu pecetowych wydań produkcji studia Quantic Dream przyszła pora na konkrety dotyczące tych wersji. W sklepie Epic Games Store pojawiły się informacje na temat wymagań sprzętowych gier Heavy Rain, Beyond: Dwie Dusze oraz Detroit: Become Human. Minimalna specyfikacja jest identyczna dla wszystkich trzech tytułów i raczej nikomu nie spędzi snu z powiek: do zabawy ma wystarczyć GeForce GTX 660, procesor Intel Core i5-2400 oraz 4 GB pamięci RAM. Jedyną różnicą są biblioteki programistyczne: Heavy Rain i Beyond: Dwie Dusze skorzystają z DirectX 11, natomiast Detroit: Become Human zrobi użytek z API Vulkan.

Heavy Rain zadebiutowało w 2010 roku, ale do komfortowej gry na PC możemy potrzebować znacznie nowszego sprzętu. - Ujawniono wymagania sprzętowe Heavy Rain, Detroit i Beyond na PC - wiadomość - 2019-03-24
Heavy Rain zadebiutowało w 2010 roku, ale do komfortowej gry na PC możemy potrzebować znacznie nowszego sprzętu.

Niestety, rekomendowane wymagania sprzętowe znacząco podnoszą poprzeczkę: cała trójka ma potrzebować m.in. 12 GB RAM-u oraz karty grafiki GeForce GTX 1080. W przypadku Heavy Rain jest to o tyle dziwne, że tytuł pierwotnie ukazał się ponad dziewięć lat temu na znacznie słabszym PlayStation 3. Co prawda, wydanie na PS4 z 2016 roku nieco podrasowało oprawę wizualną, ale nie zmienia to faktu, że różnica pomiędzy minimalnym a zalecanym sprzętem jest drastyczna. Nasuwa się więc podejrzenie, że owa specyfikacja może dotyczyć płynnej gry w rozdzielczości 4K, ale to tylko domysły. Zwraca też uwagę brak informacji o potrzebnym miejscu na dysku twardym, tak więc powinniśmy się spodziewać zaktualizowania wymagań przed premierą tych produkcji. Na razie nie znamy dokładnej daty debiutu żadnej z nich, ale mają się one ukazać na PC „wkrótce”.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 lub nowszy (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i5-2400 3,4 GHz lub lepszy
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 660 lub lepsza (2GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Inne: API Vulkan (Detroit: Become Human) / DirectX 11 (Heavy Rain oraz Beyond: Dwie Dusze)
W duchową podróż z Jodie Holmes na PC wybierzemy się wkrótce. - Ujawniono wymagania sprzętowe Heavy Rain, Detroit i Beyond na PC - wiadomość - 2019-03-24
W duchową podróż z Jodie Holmes na PC wybierzemy się wkrótce.

Zalecane wymagania sprzętowe dla gier Heavy Rain oraz Beyond: Dwie Dusze:

  • System operacyjny: Windows 7 64-bitowy
  • Procesor: Intel Core i7-2700K
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 1080 lub lepsza (8 GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 12 GB
  • Inne: DirectX 11

Zalecane wymagania sprzętowe dla Detroit: Become Human

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: Intel Core i7-2700K
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 1080 lub lepsza (8 GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 12 GB
  • Inne: API Vulkan

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej