Ujawniono Firefall - efekt współpracy byłych pracowników Blizzarda i projektanta Tribes
Duke Nukem Forever nie był jedyną strzelaniną ujawnioną na tegorocznym PAX. Również zespół Red 5 uznał tę imprezę za doskonałą okazję do wypuszczenia pierwszych informacji na temat gry Firefall i potężnym błędem byłoby ich przeoczenie w całym tym zamieszaniu spowodowanym powrotem księcia.
Duke Nukem Forever nie był jedyną strzelaniną ujawnioną na tegorocznym PAX. Również zespół Red 5 uznał tę imprezę za doskonałą okazję do wypuszczenia pierwszych informacji na temat gry Firefall i potężnym błędem byłoby ich przeoczenie w całym tym zamieszaniu spowodowanym powrotem księcia.
Akcja gry toczyć się będzie w świecie odległej przyszłości, którego historia naznaczona jest niekończącymi się konfliktami pomiędzy żądnymi władzy frakcjami. Większości waśni kres położyło dopiero przybycie rasy bezwzględnych obcych znanych jako Melding. Od kompletnej zagłady uratowało nas odkrycie technologii generującej niemożliwe do spenetrowania przez kosmitów pole energetyczne. Niestety, zasięg urządzeń tego typu jest niewielki, co zmusiło ludzkość do życia w małych grupach ulokowanych na niewielkich obszarach. Potężnie uzbrojeni żołnierze regularnie opuszczają te bezpieczne schronienia, by szukać nowych terenów, surowców i technologii. Co gorsza, na ich życie dybią nie tylko obcy, ale również członkowie wrogiej frakcji zwani Wybranymi (Chosen).
Firefall zapowiadany jest jako wieloosobowa strzelanina koncentrująca się na współpracy między graczami. Twórcy chwalą się sieciową kampanią osadzoną w dużym, otwartym świecie. Na raz w bitwach będzie mogło brać udział kilkaset osób, a wraz z postępami w grze rozwijać się mają charakterystyki naszego bohatera oraz możliwości wykorzystywanego przez niego sprzętu. Oczywiście, autorzy obiecują również wiele różnorodnych klas postaci oraz trybów zabawy. Nie zabraknie zarówno rozgrywek kooperacyjnych przeciwko komputerowi, jak i potyczek z żywymi przeciwnikami.
Gra opierać się ma na zdobywającym ostatnio coraz większą popularność modelu darmowym z dodatkiem mikropłatności. Oficjalna premiera zapowiadana jest na czwarty kwartał 2011 r. Ruszyła już oficjalna strona, gdzie możecie zgłosić chęć wzięcia udziału w beta testach, które mają się zacząć pod koniec tego roku. Warto również obejrzeć bogatą galerię screenów i artworków i zapoznać się z dwoma pierwszymi filmikami:
Za produkcję gry odpowiada Red 5 Studios, czyli firma założona przez byłych pracowników Blizzarda, takich jak Mark Kern (naczelny szef zespołu, który stworzył World of Warcraft) oraz William Petras (dyrektor artystyczny przy World of Wacraft). Co więcej, głównym projektantem Firefall jest Scott Youngblood, który pełnił tę samą funkcję przy dwóch pierwszych częściach cyklu Tribes. Teraz już wiecie skąd w grze wzięły się jetpacki. Dodatkową ciekawostką jest fakt, żegra korzysta z silnika graficznego Offset. Jako, że jego twórcy zostali zwolnieni, a ich projekt skasowany Firefall będzie jedyną okazją by zobaczyć tę technologię w akcji.