Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2008, 12:17

autor: Piotr Doroń

Ujawniono europejską datę premiery LittleBigPlanet

Graj, Twórz i Dziel się – takim oto mottem obdarzona została jedna z najlepiej zapowiadających się produkcji bieżącego roku, o ile nie ostatnich kilku lat. Najnowsze dzieło studia The Media Molecule – LittleBigPlanet (bo o nim mowa) – rozpala umysły posiadaczy konsoli PlayStation 3 z wielu powodów, jednak zdecydowanie najważniejszym wydaje się być możliwość wspólnej kreacji wirtualnego świata gry. Wiemy już kiedy rozpoczniemy rozbudowę przygotowanej przez autorów planety. Stanie się to dokładnie 24 października.

Graj, Twórz i Dziel się – takim oto mottem obdarzona została jedna z najlepiej zapowiadających się produkcji bieżącego roku, o ile nie ostatnich kilku lat. Najnowsze dzieło studia The Media MoleculeLittleBigPlanet (bo o nim mowa) – rozpala umysły posiadaczy konsoli PlayStation 3 z wielu powodów, jednak zdecydowanie najważniejszym wydaje się być możliwość wspólnej kreacji wirtualnego świata gry. Wiemy już kiedy rozpoczniemy rozbudowę przygotowanej przez autorów planety. Stanie się to dokładnie 24 października.

Ujawniono europejską datę premiery LittleBigPlanet - ilustracja #1

Właśnie wtedy zorganizowany zostanie europejski debiut LittleBigPlanet. Ucieszy to zapewne wszystkie zainteresowane grą osoby, które wyczekują jej premiery od pierwszej zapowiedzi, z którą zapoznaliśmy się w marcu 2007 roku. Od tamtego czasu trzon dzieła The Media Molecule pozostał bez zmian. W dalszym ciągu LittleBigPlanet ma być przede wszystkim platformówką, która pozwoli graczom na niemal nieograniczone ingerowanie w świat gry. Odbywać się to będzie poprzez korzystanie z wbudowanego w produkcję edytora, przy pomocy którego nie tylko dokonamy personalizacji naszego SackBoy’a (kukiełki, w jaką wcielą się wszyscy przyszli posiadacze LittleBigPlanet), ale także zaprojektujemy element poziomu, konkretny jego fragment, a nawet całą planszę, a następnie udostępnimy je w sieci. Współpraca między graczami z całego świata ma zaowocować praktycznie rzecz biorąc nieskończoną liczbą nowych lokacji stworzonych na potrzeby LittleBigPlanet. Warto zauważyć, że autorzy zapowiadają nieustanne moderowanie publikowanych treści. Ma to zapobiec udostępnianiu materiałów, które można uznać za niedozwolone. Wspierać ich w tym będą sami gracze, którzy uzyskają możliwość aktywnego monitorowania świata gry.

Oprócz dodatków zaprojektowanych i opublikowanych przez graczy będziemy mogli liczyć na zawartość udostępnianą przez samych twórców. W chwili obecnej wiemy, że wraz z grą otrzymamy pięćdziesiąt rozbudowanych poziomów, składających się na główny tryb rozgrywki w opcji dla pojedynczego gracza. Zapewnią one około dwunastu godzin wyczerpującej zabawy, w trakcie której będziemy musieli uporać się z łamigłówkami i fragmentami zręcznościowymi. W późniejszym czasie w ramach PlayStation Network publikowane będą także różnego rodzaju dodatki (m.in. aktualizacja dodająca obsługę zdjęć wrzucanych na serwer przez osoby grające). Możemy zatem oczekiwać, że LittleBigPlanet uzyska miano niezwykle „żywej” pozycji, nieustannie zaskakującej nas czymś nowym i niespodziewanym.

O tym, jak ważna dla Sony jest najnowsza produkcja studia The Media Molecule, świadczy chociażby fakt, że główny bohater gry, szmaciana lalka określana mianem SackBoy’a, zostanie oficjalną maskotką najnowszej platformy japońskiego giganta. Przypominamy ponadto o ciągle trwającym konkursie związanym z LittleBigPlanet. Naszym zadaniem jest zaprojektowanie i stworzenie projektu ubranka dla kukiełki. Aby wziąć udział w konkursie należy udać się na stronę dewelopera i zapoznać z ogłoszonymi tam regułami. Więcej informacji na jego temat znajdziecie także na naszych łamach. Osoby pragnące zapoznać się z dodatkowymi informacji odnośnie samej gry odsyłamy do Encyklopedii.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej