autor: Grzegorz Ferenc
Udostępniono ścieżki dźwiękowe obu odsłon Assassin’s Creed III
Firma Ubisoft udostępniła fragmenty ścieżek dźwiękowych do gier Assassin’s Creed III i Assassin’s Creed III: Liberation. Pełne wersje będzie można nabyć w serwisach iTunes i Amazon. Utwory nawiązują do poprzednich odsłon serii, choć posiadają również dużo odniesień do kultur ludów zamieszkujących Amerykę w XVIII wieku.
Już teraz możemy zapoznać się z utworami muzycznymi, jakie usłyszymy w grach Assassin’s Creed III oraz Assassin’s Creed III: Liberation. Firma Ubisoft udostępniła fragmenty ścieżek dźwiękowych, które będą umilać nam czas podczas przygód Connora i Aveline. Utwory będzie można nabyć i pobrać za pośrednictwem usługi iTunes oraz w księgarni internetowej Amazon.
- Fragmenty ścieżki dźwiękowej Assassin’s Creed III
- Fragmenty ścieżki dźwiękowej Assassin’s Creed III: Liberation
Utwory do przygód Connora skomponował pochodzący ze Szkocji Lorne Balfe, laureat nagrody Grammy. Stworzył on muzykę m.in. do filmów Megamocny i Żelazny rycerz, a także był współautorem utworów do takich produkcji jak Incepcja, Sherlock Holmes, Mroczny Rycerz, czy Kung Fu Panda 2. Miał też okazję pracować razem z Hansem Zimmerem nad grami Crysis 2 oraz Call of Duty: Modern Warfare 2, choć miłośnikom serii Assassin’s Creed będzie znany głównie ze ścieżki dźwiękowej do Assassin’s Creed: Revelations (współtworzonej z Jesperem Kydem).
Ścieżka dźwiękowa Balfe’a do Assassin’s Creed III w większości wyraźnie nawiązuje do stylu poprzednich odsłon cyklu, ale – co także jest typowe dla serii firmy Ubisoft – da się w niej usłyszeć inspiracje tradycjami obecnych w grze ludów – Irlandczyków (w tamtych czasach stanowiących większość mieszkańców Bostonu), na przykład w utworach Fight Club czy Beer and Friends, oraz Indian (m.in. Through the Frontier).
W zupełnie innym kierunku geograficznym udała się Winifred Phillips, autorka muzyki do przygód Aveline, znana z kompozycji m.in. do God of War i LittleBigPlanet 2. Zważywszy na pochodzenie żeńskiej bohaterki tytułu i jej związek z Nowym Orleanem, w aranżacjach do Assassin’s Creed III: Liberation przeważają odniesienia do kultur Afryki i Karaibów (choćby w Liberation Main Theme czy Secrets of the Bayou), choć można w nich usłyszeć inspirację tradycją Indian (Poverty, Mayan Labyrinth) oraz muzyką klasyczną (Society Suite in 4 Movements).
Obie ścieżki dźwiękowe w pełnej wersji powinny trafić do oferty iTunes i sklepu Amazon 30 października – wynika tak z informacji zamieszczonej na stronie Winifred Phillips. W tym samym dniu ukażą się obie gry – Assassin’s Creed III: Liberation na PlayStation Vita, natomiast Assassin’s Creed III na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 (na wersję na PC poczekamy do 23 listopada).
- Oficjalna strona Lorne’a Balfe
- Oficjalna strona Winifred Phillips
- Oficjalna strona serii Assassin’s Creed