autor: Robert Duraj
Ubisoft wykorzysta technologię amBX
Na aktualnie trwających (07.01 – 10.01), corocznych targach elektronicznych Consumer Electronics Show w Las Vegas, jeden z czołowych producentów gier, firma Ubisoft, poinformował, że jego najnowsze produkty wykorzystywać będą możliwości nowoczesnej technologii amBX. Patent znacznie uatrakcyjniający rozgrywkę znalazł już uznanie m.in. u twórców Quake 4, TOCA Race Driver 3 czy DEFCON.
Na aktualnie trwających (07.01 – 10.01), corocznych targach elektronicznych Consumer Electronics Show w Las Vegas, jeden z czołowych producentów gier, firma Ubisoft, poinformował, że jego najnowsze produkty wykorzystywać będą możliwości nowoczesnej technologii amBX. Patent znacznie uatrakcyjniający rozgrywkę znalazł już uznanie m.in. u twórców Quake 4, TOCA Race Driver 3 czy DEFCON.
Stworzony przez koncern Philips system, otwiera przed graczem zupełnie nowy wymiar zabawy. Ambient Intelligent Environment to technologia, na którą składają się liczne skrypty, połączone z silnikiem gry, a także specjalnie zaprojektowane urządzenia, reagujące na bodźce świata wirtualnego. Przygotowane przez firmę peryferia to wentylatory, podkładka wibrująca, lampa podświetlająca ścianę i kontroler oraz matryce LED, oświetlające zintegrowany system dźwiękowy. Urządzenia te pozwalają przenieść świat gry poza obręb monitora – oferują efekty świetlne i dźwiękowe, wibrację oraz symulację powiewu wiatru.
Ubisoft planuje zaaplikować system amBX w swoich najważniejszych grach – Brothers in Arms: Hell’s Highway i Far Cry 2. Obie gry będą miały premierę w kwietniu bieżącego roku. Dystrybutorem produktów na polskim rynku będzie Cenega Poland.