autor: Michał Kułakowski
Ubisoft planuje kolejne spin-offy serii Assassin’s Creed
Zapowiedziana jakiś czas temu gra Assasin's Creed Chronicles: China ma być pierwszą odsłoną nowej serii spin-offów Assassin's Creed. Produkcje wchodzące w skład cyklu będą skradankowymi platformówkami, których akcja osadzona zostanie w różnych epokach historycznych. Ubisoft zapewnia już teraz, że planuje wydawać regularnie kolejne rozdziały Chronicles.
Jeżeli ktoś spodziewał się, że Ubisoft zwolni tempo w jakim publikuje kolejne odsłony Assassin's Creed to może się zawieść, bowiem szefostwo koncernu nie zamierza rezygnować z eksploatacji dochodowej marki. Pod koniec września informowaliśmy o zapowiedzi gry Assassin’s Creed Chronicles: China, która ma wchodzić w skład przepustki sezonowej Assassin's Creed: Unity. Tytuł to skradankowa platformówka wykonana w technice 2.5D, której akcja rozgrywa się w XVI-wiecznych Chinach. Jego główną bohaterką jest Shao Jun, ostatnia członkini chińskiego bractwa asasynów, której nauczycielem był Ezio Auditore. Dziś otrzymaliśmy potwierdzenie, że ta nietypowa produkcja nie będzie pojedynczym eksperymentem producentów i doczeka się szeregu kontynuacji, eksplorujących rożne epoki historyczne, które dotychczas nie zostały wykorzystane w głównym cyklu. Produkcje spod szyldu Assassin's Creed Chronicles będą więc przedstawiać nowe lokacje oraz historie, a także testować różnego rodzaju pomysły i idee, nie narażając wydawcy na duże koszty.
W rozmowie z serwisem Eurogamer, Alex Amancio, dyrektor kreatywny Assassin's Creed: Unity podzielił się kilkoma istotnymi faktami związanymi z Chronicles.
Naprawdę podobała nam się idea side-scrollowej platformówki na wzór gry Mark of the Ninja. Pomyśleliśmy, że jest to świetny materiał na to, by przedstawić niewidziane do tej pory elementy stworzonego przez nas uniwersum. Jedną z ciekawych rzeczy związanych z nową serią jest to, że każdy jej odcinek będzie zrealizowany w innym stylu graficznym, reprezentującym konkretną erę historyczną oraz kulturę, w której rozgrywa się akcja. Dlatego więc produkcja z Shao Jun używa stylistyki malunków tuszem i korzysta przede wszystkim z czarnych i czerwonych barw, dominujących w tradycyjnej chińskiej grafice.
Ubisoft już teraz planuje wydawać regularnie kolejne odsłony Chronicles. Na razie trudno powiedzieć czy wszystkie powiązane zostaną z przepustkami sezonowymi, czy też będą ukazywać się w innych terminach, niezależnie od głównych odsłon serii. W tej chwili nie wiemy jakie kolejne ery historii świata przyjdzie nam poznać, ale niewykluczone, że będą to epoki o których krążyły dotychczas jedynie plotki wśród fanów przygód asasynów, takie jak średniowieczna Japonia czy starożytny Egipt lub Rzym.
Za stworzenie Assassin's Creed Chronicles: China odpowiada brytyjskie studio Climax. Deweloper ma na koncie przede wszystkim liczne porty pecetowych oraz konsolowych gier, a także tytuły, takie jak Silent Hill: Shattered Memories czy Bloodforge. Co ciekawe, w 2012 roku Brytyjczycy przygotowali prototyp nowej wersji Prince of Persia, który wykonany został w technice 2.5D. Rozgrywka w tej wczesnej wersji gry przypomina mocno to co możemy zobaczyć w Chronicles.