Ubisoft opóźnia premierę Ghost Recon: Future Soldier oraz Driver: San Francisco
Z informacji zawartych w najświeższym raporcie finansowym firmy Ubisoft dokumentującym pierwszą połowę bieżącego roku fiskalnego (zakończoną 30 września) wynika, że francuski wydawca zdecydował się na przesunięcie premiery gier Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier oraz Driver: San Francisco (obie na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3).
Z informacji zawartych w najświeższym raporcie finansowym firmy Ubisoft dokumentującym pierwszą połowę bieżącego roku fiskalnego (zakończoną 30 września) wynika, że francuski wydawca zdecydował się na przesunięcie premiery gier Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier oraz Driver: San Francisco (obie na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3). Warto odnotować, że oba debiuty były już wcześniej opóźniane.
Jedne z dwóch najistotniejszych tytułów w planie wydawniczym firmy Ubisoft na 2011 rok trafią na sklepowe półki dopiero w okresie od 1 kwietnia 2011 roku do 31 marca 2012 roku, czyli już w 2012 roku fiskalnym. W raporcie finansowym nie sprecyzowano co prawda, kiedy dokładnie się to stanie, aczkolwiek możemy się spodziewać, że najprawdopodobniej na koniec przyszłego roku (chodzi tu szczególnie o okres świąteczny). Francuski wydawca nie podzielił się niestety oficjalnym powodem swojej decyzji.
Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier
Z raportu finansowego za pierwsze półrocze 2011 roku fiskalnego dowiadujemy się również, że Ubisoft nie jest zadowolone z wyników osiągniętych przez grę akcji Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 oraz strategię czasu rzeczywistego R.U.S.E. opracowaną przez studio Eugen Systems, twierdząc że są „poniżej oczekiwań ”. Z drugiej strony, za sukces można uznać znaczny wzrost przychodów z tytułu dystrybucji cyfrowej, w czym spora zasługa chodzonej bijatyki Scott Pilgrim vs the World: The Game wydanej za sprawą Xbox Live Arcade i PlayStation Network.
We wziętym pod uwagę okresie koncern Ubisoft wypracował przychód na poziomie 260 milionów euro. Co ciekawe, firma oczekuje, że w samym trzecim kwartale 2011 roku fiskalnego sprzeda ona gry za sumę dwukrotnie wyższą – 520 milionów euro. Pomóc w tym ma m.in. przygodowa gra akcji Assassin’s Creed: Brotherhood na Xboksa 360 i PlayStation 3. Nie będzie to trudne – z najświeższych informacji wynika, że grę zamówiło przedpremierowo o 25% więcej osób, niż Asssassin’s Creed II wydane pod koniec ubiegłego roku.