Moderzy dają nowe życie Dark Messiah, w tym wsparcie RTX, co-op; wszystko przy aprobacie Ubisoftu
Ubisoft dał zielone światło grupie moderów, którzy postawili sobie za cel ulepszenie 17-letniego hitu Arcane: Dark Messiah of Might and Magic.
Dark Messiah of Might and Magic to jedna z tych trochę zapomnianych perełek, które gracze chętnie zobaczyliby w odświeżonym wydaniu. Niestety Ubisoft, który był wydawcą oryginału, ani jego twórcy, studio Arcane, nie kwapią się do opracowania remastera klasyka.
Na szczęście w takich przypadkach mogą wykazać się moderzy, a konkretnie zespół wiltOS. Pasjonaci już od kilku lat aktywnie przygotowują swój fanowski projekt dodający do gry m.in. tryb kooperacji. Niestety w ostatnich miesiącach próżno było szukać informacji o działalności wiltOS (ostatni wpis twórców na stronie Moddb pochodził z listopada zeszłego roku). Dopiero kilka dni temu twórcy przypomnieli o sobie w nowym komunikacie, który z pewnością wleje sporo nadziei w serca fanów.
Zielone światło od Ubisoftu
Okazuje się, że pracom wiltOS czujnie przygląda się Ubisoft, który będąc pod wrażeniem wysiłków zespołu oficjalnie dał mu pełne błogosławieństwo w działaniach nad modyfikowaniem Dark Messiah.
[…] od maja otrzymaliśmy całkowicie wolną rękę, aby zrobić wszystko, co uznamy za stosowne z tym modem i rozwojem pakietu SDK! Cytując Ubisoft, firma: „nie chce nakładać żadnych ograniczeń, aby społeczność mogła naprawdę docenić pełną wartość włożonej tutaj pracy” – czytamy w najnowszym wpisie twórców na stronie Moddb.com.
Dark Messiah i ray tracing
Oprócz ulepszenia samej gry, twórcy pracują również nad zestawem narzędzi SDK umożliwiającym graczom jej samodzielne modowanie. Niestety nie został on jeszcze ukończony, dlatego twórcy w międzyczasie wydali jeden z jego najnowszych elementów – funkcję pozwalającą dodać do Dark Messiah oświetlenie oparte na ray tracingu.
Nvidia wypuściła mod Portal RTX i kolejne moduły open source RTX Remix i pomyślałem: „jak fajnie wyglądałby Dark Messiah przy oświetleniu opartym na ray tracingu”. Niestety moduły RTX Remix wymagały, aby gra działała w DX7, przy którym Dark Messiah zawsze się zawieszał. Zrobiłem więc to, co zrobiłby każdy inny rozsądny człowiek: sprawiłem, że gra działała z DX7! – tłumaczył założyciel zespołu, David Wiltos, podkreślając raz jeszcze, że „nie jest to pełnoprawny mod, a jedynie zestaw narzędzi, który pomoże ludziom stworzyć własny mod RTX”.
Zestaw narzędzi RTX oraz instrukcję ich pobierania i instalacji znajdziecie tutaj
Warto wspomnieć, że wiltOS prowadzi również nabór chętnych do uczestniczenia w projekcie. Zespół poszukuje m.in. twórców modeli 3D, kreatorów postaci i testerów gry.
Dark Messiah – garść informacji
Przypomnijmy, że Dark Messiah pierwotnie zadebiutowało na PC w 2006 roku. Produkcja Arcane przenosząca popularne uniwersum Might & Magic w realia pierwszoosobowej gry akcji, spotkała się wówczas z niezwykle pozytywnym przyjęciem graczy i branżowych recenzentów. Szczególnie ci pierwsi docenili pozycję, czego dowodem jest średnia ocen gry w serwisie Metacritic wynosząca 8,7. Na fali popularności, dwa lata później Dark Messiah doczekało się portu na konsole Xbox 360.