autor: Krzysztof Nieradko
Ubisoft chce poważniej podejść do gier na PC
Ubisoft – zgodnie z informacją ujawnioną w trakcie jednego z wywiadów na Gamescom 2014 – zamierza znacznie poważniej podejść do pecetowych wersji swoich produkcji. Okazuje się, że edycje tworzone z myślą o komputerach osobistych przynoszą firmie coraz większe zyski.
Ubisoft od dłuższego czasu znajduje się pod (na szczęście już nie tak mocnym) ostrzałem ze strony pecetowych graczy, którzy skarżą się na zaimplementowane systemy DRM, jak również – a może nawet przede wszystkim – opóźnienia gier w wersji na PC względem ich konsolowych odpowiedników. Podczas wywiadu przeprowadzonego przez serwis MCV w trakcie tegorocznej edycji targów Gamescom przedstawiciel wydawcy stwierdził, że firma robi spore postępy w kontekście odzyskania niezadowolonych osób.
Alain Corre, szef Ubisoftu na terenie Europy, przyznał, że firma zdaje sobie sprawę z potrzeb wypływających ze strony pecetowych graczy, dlatego też zamierza sukcesywnie ulepszać sposób tworzenia swoich gier, jak również jeszcze lepiej je wspierać. Oprócz tego firma czuje się również zobowiązana do ciągłego poprawiania optymalizacji gier na każdej z platform, na której się pojawią. I owszem, na PC także. Jak przyznał we wspomnianej rozmowie Corre:
”Słyszymy głosy ze strony graczy i staramy się odpowiednio reagować; dla przykładu, uruchomiliśmy prostą, jednorazową aktywację w naszych grach na PC – standardowa praktyka w branży. Robimy także co w naszej mocy, aby dostarczyć nasze gry na PC w tym samym czasie co wersje konsolowe. Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4 na przykład zostaną wydane jednocześnie na PC i konsolach, co stanie się celem w przypadku naszych innych głównych tytułów.”
Co więcej, okazuje się, że wersje gier tworzone z myślą o komputerach osobistych zwiększyły swój udział w przychodach osiąganych przez firmę – z 11 procent w roku 2012/2013 do 15 procent w 2013/2014. Tych kilka punktów procentowych w przypadku tak dużych korporacji oznacza niemałe pieniądze, dlatego też bardziej poważne podejście Ubisoftu do edycji gier tworzonych z myślą komputerach PC z całą pewnością ma swoje podłoże nie tylko w ostrych reakcjach ze strony niezadowolonych graczy.
Dla przypomnienia warto jeszcze dodać, że Assassin’s Creed: Unity pojawi się na rynku 31 października tego roku, natomiast Far Cry 4 – 20 listopada.