Tyranny - RPG studia Obsidian zaoferuje system tworzenia zaklęć
Serwis Polygon opublikował artykuł opisujący system magii w Tyranny, czyli grze RPG od studia Obsidian Entertainment. Produkcja pozwoli graczom na tworzenie własnych zaklęć.
Powstająca w studio Obsidian Entertainment gra Tyranny to jedno z najbardziej obiecujących nachodzących RPG-ów. Osoby czekające na ten tytuł zainteresować powinien artykuł opublikowany przez serwis Polygon, który ujawnił sporo nowych informacji na temat systemu magii.
Okazuje się, że autorzy postanowili pójść inną drogą niż w przypadku swoich poprzednich gier. W typowych RPG-ach postacie powoli uczą się kolejnych zaklęć, które zawsze są konkretnymi technikami o efektach na sztywno zdefiniowanych przez deweloperów. Natomiast Tyranny zaoferuje system pozwalający graczom na tworzenie własnych czarów.
Kreacja każdego zaklęcia rozpocznie się od wybrania podstawowego elementu techniki magicznej, np. lodu czy elektryczności. Następnie zdecydujemy o tym, jaką formę przyjmie jej manifestacja. Przykładowo, atak elektrycznością może mieć postać m.in. pioruna, który ma daleki zasięg, ale trafi tylko jednego wroga, podczas gdy postawienie na kształt rożka zmniejszy zasięg, ale pozwoli zadawać obrażenia grupom nieprzyjaciół.
Tak utworzone zaklęcia następnie zmodyfikujemy tzw. akcentami. Będą one miały postać dodatkowych efektów np. zwiększenia zasięgu, wzmocnienia siły ataku, wydłużenia czasu działania czy podbicia szansy na ogłuszenie trafionego wroga.
Każdy dodany akcent zwiększy wymagania danego czaru w stosunku do współczynnika Lore, opisującego wiedzę magiczną. Jeśli postać będzie posiadała za niskie Lore to wzmocnione zaklęcie okaże się dla niej zbyt trudne do opanowania.
Przypomnijmy na koniec, że Tyranny zmierza wyłącznie na pecety. Premiera gry ma nastąpić jesienią tego roku. Autorzy planują wersje na systemy Windows, Linux i OSX. Wydawcą produkcji będzie firma Paradox.
- Graliśmy w Tyranny - nową grę RPG twórców Pillars of Eternity (zapowiedź)
- Oficjalna strona gry
- Tyranny - kompendium wiedzy