Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 sierpnia 2016, 16:45

autor: Adrian Werner

Tyranny - RPG studia Obsidian zaoferuje system tworzenia zaklęć

Serwis Polygon opublikował artykuł opisujący system magii w Tyranny, czyli grze RPG od studia Obsidian Entertainment. Produkcja pozwoli graczom na tworzenie własnych zaklęć.

Powstająca w studio Obsidian Entertainment gra Tyranny to jedno z najbardziej obiecujących nachodzących RPG-ów. Osoby czekające na ten tytuł zainteresować powinien artykuł opublikowany przez serwis Polygon, który ujawnił sporo nowych informacji na temat systemu magii.

W Tyranny gracze będą mogli wpływać na cechy zaklęć. - Tyranny - RPG studia Obsidian zaoferuje system tworzenia zaklęć - wiadomość - 2016-08-27
W Tyranny gracze będą mogli wpływać na cechy zaklęć.

Okazuje się, że autorzy postanowili pójść inną drogą niż w przypadku swoich poprzednich gier. W typowych RPG-ach postacie powoli uczą się kolejnych zaklęć, które zawsze są konkretnymi technikami o efektach na sztywno zdefiniowanych przez deweloperów. Natomiast Tyranny zaoferuje system pozwalający graczom na tworzenie własnych czarów.

Kreacja każdego zaklęcia rozpocznie się od wybrania podstawowego elementu techniki magicznej, np. lodu czy elektryczności. Następnie zdecydujemy o tym, jaką formę przyjmie jej manifestacja. Przykładowo, atak elektrycznością może mieć postać m.in. pioruna, który ma daleki zasięg, ale trafi tylko jednego wroga, podczas gdy postawienie na kształt rożka zmniejszy zasięg, ale pozwoli zadawać obrażenia grupom nieprzyjaciół.

Tak utworzone zaklęcia następnie zmodyfikujemy tzw. akcentami. Będą one miały postać dodatkowych efektów np. zwiększenia zasięgu, wzmocnienia siły ataku, wydłużenia czasu działania czy podbicia szansy na ogłuszenie trafionego wroga.

Każdy dodany akcent zwiększy wymagania danego czaru w stosunku do współczynnika Lore, opisującego wiedzę magiczną. Jeśli postać będzie posiadała za niskie Lore to wzmocnione zaklęcie okaże się dla niej zbyt trudne do opanowania.

Przypomnijmy na koniec, że Tyranny zmierza wyłącznie na pecety. Premiera gry ma nastąpić jesienią tego roku. Autorzy planują wersje na systemy Windows, Linux i OSX. Wydawcą produkcji będzie firma Paradox.

  1. Graliśmy w Tyranny - nową grę RPG twórców Pillars of Eternity (zapowiedź)
  2. Oficjalna strona gry
  3. Tyranny - kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej