autor: Kamil Zwijacz
Tyranny - pojawiły się pierwsze, pozytywne recenzje gry
Wczoraj na PC-tach zadebiutowała gra Tyranny - nowe RPG od studia Obsidian Entertainment, znanego chociażby z Pillars of Eternity. Pierwsze recenzje produkcji głoszą, że doczekaliśmy się porządnego tytułu, który jednak nie dorównuje poprzedniej pozycji amerykańskiego dewelopera.
Pillars of Eternity, gra studia Obsidian Entertainment z marca 2015 roku, okazała się jedną z najlepszych produkcji z gatunku RPG, jakie ujrzały światło dzienne w ostatnich latach. Nic dziwnego więc, że na Tyranny – kolejny projekt amerykańskiego dewelopera – czekało wielu graczy. Tytuł zadebiutował wczoraj na PC-tach i doczekał się już pierwszych recenzji. Od razu trzeba zaznaczyć, że nowa gra nie jest tak dobra, jak poprzednie dzieło firmy, ale też nie ma się czego wstydzić i jest świetną propozycją dla wszystkich fanów klasycznych RPG-ów.
Recenzenci chwalą przede wszystkim rozbudowaną rozgrywkę, w której podejmowane wybory mają znaczenie. Choć grę można przejść w nieco ponad 20 godzin, to dokonywane po drodze decyzje, wpływające na otaczający nas świat, zachęcają do powtarzania historii. System walki budzi już za to mieszane uczucia. Choć ogólnie wypada on dobrze i pozwala się wykazać, tak niestety dość szybko przestaje zaskakiwać i robi się monotonny, zwłaszcza w porównaniu z Pillars of Eternity. Niektóre osoby narzekają też na zakończenie, ale za to pochwały zbiera oprawa graficzna i projekt świata, choć część lokacji wydaje się pustawa.
Jak więc widać nie jest to idealna produkcja, ale jak wspomnieliśmy wcześniej, to i tak kawał porządnej gry dla miłośników gatunku RPG.
Recenzje gry Tyranny:
- MMORPG.com – 9/10;
- WCCFtech – 9/10;
- IGN – 8,3/10;
- PCGamesN – 8/10;
- Hardcore Gamer – 4/5;
- PC Gamer – 75/100;
- PCWorld – 3,5/5.
Akcja Tyranny rozgrywa się w świecie Tiers, w którym od lat panuje zły Kyros. Gracze wcielają się w oficera jego armii, a ich zadaniem jest pilnowanie porządku wśród podwładnych oraz wcielanie w życie rozkazów pana. Na rozgrywkę ogromny wpływ mają podejmowane przez nas wybory, pozwalające obrać ścieżkę całkowitego zła, albo sprawiedliwości. Poza tym w produkcji nie brakuje walki, w której wykorzystujemy i łączymy umiejętności naszych towarzyszy. Ponadto ciekawie rozwiązano kwestię rozwoju postaci, gdyż umiejętności zdobywane są poprzez częste korzystanie z danej broni.