Tyranny - nowe RPG Obsidianu ukaże świat, w którym wygrało zło
Studio Obsidian Entertainment oraz firma Paradox Interactive zapowiedziały grę Tyranny, czyli pecetowego RPG-a osadzonego w świecie fantasy, w którym zwyciężyły siły zła. W kampanii gracze wcielą się w oficera armii mrocznego lorda.
Kilka dni temu pisaliśmy o planach rychłego ujawnienia nowego projektu studia Obsidian Entertainment, opracowywanego wspólnie z firmą Paradox Interactive. Teraz wreszcie poznaliśmy konkrety. Podczas trwającej obecnie konferencji GDC twórcy zapowiedzieli grę RPG Tyranny, osadzoną w ponurym świecie fantasy, w którym klasyczne dla tego gatunku starcie sił zła i dobra zakończyło się kompletną porażką drugiej z tych frakcji. Tytuł zmierza wyłącznie na pecety i szykowane są wersje na systemy Windows, OSX i Linux. Premiera ma nastąpić w tym roku.
Fabuła Tyranny rozpocznie się dawno po tym, jak mroczna istota znana jako Kyros rozgromiła siły śmiertelników, zgładziła bohaterów i przejęła kontrolę nad całą krainą Tiers, wprowadzając wszędzie tytułową tyranię. Zwycięstwo zła ma być absolutne oraz ostateczne i nic, co zrobią gracze nie będzie w stanie tego zmienić. Głównym bohaterem będzie osoba, która na takim obrocie spraw skorzystała. Pokierujemy bowiem oficerem w armii Kyrosa, będącym dla zwykłych ludzi sędzią i katem, pilnującym, aby realizowana była wola tyrana.
Nie znaczy to wcale, że zmuszeni zostaniemy do zabawy psychopatą lubującym się w mordowaniu niewinnych osób. Taka opcja będzie oczywiście dostępna, ale równie skutecznym sposobem na zagwarantowanie lojalności ludu w stosunku do Kyrosa ma być zaprowadzenie bezwzględnych, ale sprawiedliwych rządów. Wysoka pozycja postaci w hierarchii krainy sprawi, że nawet małe decyzje będą w dramatyczny sposób wpływały na sytuację w świecie, kształtując przyszłość całego uniwersum i tysięcy jego mieszkańców.
Na razie ujawniono niewiele informacji na temat mechanizmów rozgrywki. Sądząc po pierwszych screenach, Tyranny wydaje się być rozwinięciem rozwiązań z Pillars of Eternity, czyli zeszłorocznego RPG-a od studia Obsidian Entertainment. Otrzymamy zatem izometryczną perspektywę oraz drużynę postaci do kontrolowania. Spodziewamy się także, że system walki rozgrywany będzie w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą, ale są to jedynie nasze spekulacje, gdyż autorzy nie podali żadnych konkretów w tej kwestii. Pozostaje mieć nadzieję, że na więcej informacji nie przyjdzie nam czekać zbyt długo.