Tyranny - dziewięć minut rozgrywki z RPG-a studia Obsidian
Pojawił się zapis prezentacji gry Tyranny z targów E3. Dzięki temu możemy obejrzeć ponad dziewięć minut rozgrywki z następnego RPG-a studia Obsidian Entertainment.
Kilka dni temu opublikowano przygotowany z okazji E3 nowy zwiastun Tyranny, czyli obiecującego RPG-a od specjalizującego się w tym gatunku studia Obsidian Entertainment. Okazuje się, że autorzy na targach urządzili także pokazy swojego projektu. Ludzie z kanału Roleplaying TV na YouTube zarejestrowali prezentację gry, dzięki czemu możemy obejrzeć teraz ponad dziewięć minut fragmentów rozgrywki.
- Deweloper: Obsidian Entertainment
- Wydawca: Paradox Interactive
- Gatunek: RPG
- Platformy: PC
- Data premiery: końcówka 2016 r.
W Tyranny pokierujemy postacią, która stała po stronie sił zła w wojnie ostatecznie zakończonej porażką frakcji dobra. Kontrolę nad światem przejęła mroczna istota imieniem Kyros, a my jako jeden z oficerów jej armii dostaliśmy ważne stanowisko w strukturach nowego imperium. Gra położy duży nacisk na fabułę i praktycznie z każdą spotkaną postacią będziemy mogli odbyć długą konwersację, której efekty często przełożą się na dalszy rozwój historii.
W grze zabraknie klas postaci. Zamiast tego otrzymamy pełną swobodę wyboru i rozwoju umiejętności. Nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby np. pokierować władającym wielkim toporem wojownikiem, który jednocześnie potrafi rzucać zaklęcia bojowe. System walki rozgrywany ma być w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Kampania zostanie zaprojektowana tak, aby możliwe było jej przejście tylko głównym bohaterem, choć zdecydowanie lepiej poradzimy sobie werbując drużynę. Skuteczność towarzyszy broni wzmocni mechanika pozwalająca na łączenie ataków i zdolności różnych postaci. Przykładowo, jeden z bohaterów podrzuci łucznika w powietrze, co zapewni temu drugiemu lepszą pozycję do przeprowadzania ostrzału.
Tyranny ma zaoferować dużą swobodę przy wybieraniu stylów rozgrywki. Dlatego w świecie gry znajdziemy masę potencjalnych towarzyszy, tak abyśmy mogli sobie dobrać drużynę dopasowaną do naszych metod realizacji zadań. Postaciami w drużynie sterować mają moduły sztucznej inteligencji, także w walce, ale w każdej chwili będziemy mogli im wydać konkretne rozkazy. Zaklęcia oparte zostaną na wykorzystywaniu magicznych pieczęci, pełniących rolę surowców, z których w systemie craftingu skonstruujemy nowe czary.
Ukończenie kampanii zajmie około 20 godzin, ale gra projektowana jest tak, aby warto ją było przejść kilka razy. W zależności bowiem od naszych decyzji oraz tego z jaką frakcją się sprzymierzymy otrzymamy praktycznie zupełnie inne zestawy zadań, a nasze wybory w dramatyczny sposób wpłyną na sytuację w całej krainie.
Przypomnijmy na koniec, że Tyranny zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku.