autor: Szymon Liebert
Twórcy Star Wars: The Old Republic odpowiadają na pytania fanów – co nowego w grze?
Firma BioWare odpowiedziała na pytania fanów o przyszłe aktualizacje i dodatki do gry Star Wars: The Old Republic. Fani produkcji mogą spodziewać się wielu zmian.

W odpowiedzi na pytania fanów, firma BioWare ujawniła, jakie zmiany czekają grę Star Wars: The Old Republic w najbliższej przyszłości i aktualizacji 1.2. Dowiedzieliśmy się, że deweloper zamierza dopracować system walki, ułatwić podróżowanie po Galaktyce, dodać kilka emotikonek i rozbudować system craftingu dla wysokopoziomowych postaci. Zabraknie za to możliwości zmiany posiadanego statku, chociaż autorzy może wrócą do tego tematu w przyszłości.
BioWare pracuje nad tym, aby gra chodziła lepiej, a system walki nie był obarczony opóźnieniami. Ekipa przygotowuje nowe animacje dla paru umiejętności (np. Mortar Volley Troopera) – możemy spodziewać się ich w łatce 1.2. Ważne jest też rozwiązanie problemów z płynnością produkcji na słabszych sprzętach (głównie w trybach Warzone i Operation). Zmiany pojawią się w patchu 1.1.5, gdzie znajdziemy niższe ustawienia graficzne.
W przyszłości gracze nie będą musieli spędzać tak dużo czasu na podróżowaniu. Producent chce upłynnić proces dostawania się z planety do statku. W światach ze stacjami orbitalnymi (np. Tython, Korriban, Hoth, czy Belsavis) pojawi się możliwość przeniesienia się bezpośrednio z powierzchni na pokład pojazdu. Dzięki temu nie będzie trzeba biegać za każdym razem. Twórcy rozważają też opcję quick travel bezpośrednio do statku, ale nie są do niej przekonani.

Ważną kwestią dla BioWare wydaje się system craftingu. Wraz z rozszerzeniem 1.2 autorzy wzbogacą go o zawartość endgame’ową. W grze pojawi się możliwość tworzenia ulepszeń, szansa na wytworzenie specjalnego (pomarańczowego) sprzętu z miejscami na modyfikacje, nowe schematy i kolory kryształów oraz rozbudowane i ulepszone moduły research oraz reverse engineering. Inną nową funkcją jest możliwość wyciągania modyfikacji z fioletowych przedmiotów.
To nie koniec zmian, bo BioWare ma w zanadrzu parę innych, mniejszych ulepszeń. Zmieni się między innymi system wyszukiwania grup. Otrzymamy też nowe emotikonki dla postaci – część z nich będzie przyznawana za konkretne działania, np. w ramach systemu Legacy (jedna z nich pozwoli tańczyć z kompanami). Deweloper chciałby też ulepszyć interfejs porównywania sprzętu. Bardzo trudne jest za to umożliwienie fanom gry zmiany statku – producenci tłumaczą, że są one związane z wieloma wątkami fabularnymi. BioWare chce jednak rozbudować ten element, więc w przyszłości być może pojawią się jakieś formy zmiany wyglądu prywatnego pojazdu.