Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2024, 13:16

autor: Maciej Gaffke

Twórcy Space Marine 2 naprawili swój wielki błąd, wykonując krok wstecz. Mają też plan, jak uniknąć podobnych wpadek w przyszłości

Studio Saber Interactive ujawniło szczegóły łatki 4.1 do Space Marine 2. Owa aktualizacja poprawi balans rozgrywki i przywróci poprzednie ustawienia na niższych poziomach trudności.

Źródło fot. Saber Interactive
i

Aktualizacja (24 października, godz. 13:16)

Opisany w oryginalnej wiadomości patch 4.1 jest już dostępny do pobrania, o czym firma Focus Entertainment poinformowała na kanałach socialowych.

Oryginalna wiadomość (23 października, godz. 21:25)

Po ostatnim patchu 4.0 twórcy Warhammer 40,000: Space Marine 2 otrzymali sporo negatywnych głosów od graczy w związku z wprowadzonymi zmianami. Kilka dni od publikacji feralnej aktualizacji studio Saber Interactive zdecydowało się szerzej wypowiedzieć na ten temat i zareagować.

Space Marine 2 – patch 4.1 naprawi błędy poprzedniej aktualizacji

Na oficjalnej stronie gry opublikowano komunikat jej reżysera. Dmitrij Grigorenko zapewnił, że opinie fanów dotarły do zespołu odpowiedzialnego za Space Marine 2. Po ich przeanalizowaniu postanowiono lepiej dostosować balans. Poprawki pojawią się już jutro w patchu 4.1.

Ostatnia łatka zmieniła choćby spawn wrogów, co skutkowało zwiększeniem się ich liczby – w konsekwencji znacząco utrudniło to fanom zabawę na niższych poziomach trudności. Twórcy postanowili zatem usunąć to „ulepszenie” i przywrócić poprzednie ustawienia dla pojawiania się potworów typu Extremis na „łatwym”, „przeciętnym” i „znaczącym” poziomie trudności.

Co jeszcze znajdzie się w patchu 4.1?

  1. Znacząco zostanie zmniejszona częstotliwość pojawiania się przeciwników typu Extremis na również na „bezwględnym” poziomie trudności. Jednocześnie moc pancerza wzrośnie na nim o 10%.
  2. Niektóre bronie będą zadawały większe obrażenia w trybie operacji. Wśród nich jest choćby karabin Auto Bolt (siła zwiększona o 20%), Heavy Bolt (15%), czy Bolt Sniper (12,5%).
  3. W trybie Lethal usunięty zostanie system Tight Formation, mający być wyzwaniem dla najbardziej wymagających graczy. Autorzy podjęli tę decyzję na podstawie otrzymanych opinii.
  4. Boty będą zadawały bossom o 30% większe obrażenia.
  5. Aktualizacja naprawi również kilka błędów.

Studio Saber Interactive planuje w pierwszych miesiącach 2025 roku uruchomić publiczne serwery testowe, aby uniknąć podobnych potknięć w przyszłości. To właśnie na nich mają być sprawdzane wszelkie zmiany, zanim trafią do szerszej społeczności.

  1. Recenzja gry Warhammer 40,000: Space Marine 2 – krew leje się jak w rzeźni, a to dopiero początek zalet

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej