Twórcy Silent Hill 2 Remake skończyli z robieniem „gó********” gier. Polskie Bloober Team kontynuuje swoją drogę do odkupienia
Deweloperzy z Bloober Team nie chcą już tworzyć przeciętnych produkcji. Następne projekty z gatunku survival horror mają udowodnić, że studio potrafi rozwijać własne pomysły.
Polski Bloober Team uchodził raczej za studio tworzące, potocznie mówiąc, „średniaki”. Większość gier firmy w serwisie Metacritic osiągnęło średnią ocen na poziomie 60-70, a i echo, jakie się po nich niosło, nie było zbyt okazałe. Sytuacja zmieniła się jednak wraz z premierą Silent Hill 2 Remake, a na fali popularności owej produkcji deweloperzy zapowiedzieli Cronos: The New Dawn, przy okazji zaznaczając, że zamierzają utrzymać dobrą passę.
Koniec z „gównianymi” grami
W rozmowie z serwisem GameSpot jeden z twórców Silent Hill 2, Jacek Zięba, przyznał, iż cały zespół odpowiedzialny za grę był świadomy krytyki dotyczącej studia i jakości jego produktów. Nie pozwolili jednak wejść sobie na głowę i skupili się w pełni na projekcie, co jak wiemy, ostatecznie się opłaciło.
Przez te kilka lat przed premierą Silent Hill 2 było ciężko. Teraz w studiu panuje dobra atmosfera. Chcemy pokazać, co potrafimy zrobić sami, jak możemy rozwijać nasze pomysły.
Inny deweloper, Wojtek Piejko, przekazał, że kiedy ujawniono Cronosa, „wszyscy poczuli ulgę”. Zwiastun zebrał wiele pozytywnych komentarzy, a obserwowanie, jak zmieniało się postrzeganie studia, było „budujące”. Bloober Team wciąż ma wiele do zrobienia, ale zespół jest zdeterminowany i zamierza udowodnić, do czego jest zdolny.
Chcieliśmy znaleźć naszą niszę i myślę, że nam się to udało, więc teraz po prostu – ewoluujemy razem z nią. […] To, jak się to dzieje, jest bardziej złożone, ale działa również organicznie, w pewien sposób tak, jak w przypadku Layers of Fear [z 2016 r. – dop. red.]. Ludzie w studiu mówili: „Ok, zrobiliśmy kilka gównianych gier, ale możemy ewoluować”.
Piejko dodał również, że Bloober Team nie zamierza odchodzić od gatunku horrorów. Pomijając fakt, że po prostu nie chcą tego robić, to cały zebrany zespół je uwielbia, więc byłoby to bardzo trudne zadanie.
Świeżo zapowiedziane Cronos: The New Dawn będzie więc swego rodzaju testem dla polskiego studia. Nowa marka udowodni, ile twórcy nauczyli się przy okazji remake’u Silent Hilla 2 i czy doświadczenie to są w stanie przekuć w jeszcze lepszy produkt. Tego dowiemy się w 2025 roku, kiedy to gra ma zadebiutować na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.