Twórcy Shadowrun Returns ujawniają jak będzie wyglądało hakowanie wirtualnej rzeczywistości Matrix
Twórcy Shadowrun Returns ujawnili, jak wyglądać będzie hakowanie rzeczywistości wirtualnej znanej jako Matrix. Sporemu zestawowi informacji towarzyszył krótki filmik.
Od premiery Shadowrun Returns dzieli nas już tylko kilka tygodni. Jednak dopiero teraz twórcy po raz pierwszy pokazali jak wyglądać będzie Matrix, czyli wirtualna rzeczywistość łącząca wszystkie urządzenia i systemy elektroniczne w świecie gry. Krótkiemu filmikowi towarzyszył spory zestaw nowych informacji.
Matrix jest miejscem po którym poruszają się tzw. Deckerzy, czyli odpowiednik hakerów w świecie Shadowruna. Podczas cyklu produkcyjnego twórcy wypróbowali wiele alternatywnych pomysłów, od dodatkowej warstwy informacji nakładanej na mapę rzeczywistego świata aż po coś, co przypominało karcianki. Żadne z tych rozwiązań nie było jednak satysfakcjonujące, więc ostatecznie postanowione zrealizować Matrix w formie znanej ze stołowego pierwowzoru. Wymagało to znacznie większych nakładów pracy, ale autorzy uznali, że nie mają innego wyjścia.
W trakcie kampanii Deckerzy będą mogli hakować komputery w świecie rzeczywistym i dzięki temu pozyskiwać nowe informacje. Zostanie to zrealizowane w formie znanej z innych cRPG-ów. Co pewien czas jednak Deckerzy będą musieli przenieść swoją świadomość do Matriksa, gdyż tylko w ten sposób uzyskamy dostęp do systemów kontrolujących przedmioty w świecie realnym, takie jak drzwi, kamery czy. wieżyczki strażnicze.
Po wejściu do Matriksa pokierujemy avatarem bohatera, będącym uproszczonym odwzorowaniem jego wyglądu w prawdziwym świecie. W wirtualnej rzeczywistości systemów strzec mają programy defensywne, z którymi walczyć będziemy za pomocą własnych aplikacji. Oba rodzaje oprogramowania wyposażone zostaną we własne typu ataków oraz zdolności specjalnych. Umiejętności Deckera wpłyną na siłę jego aplikacji, a o ich ilości zadecyduje jakość wykorzystywanego przez niego sprzętu.
Każde posunięcie przybliży moment wykrycia naszej obecności. Po włączeniu alarmu w Matriksie pojawią się znacznie potężniejsze programy strażnicze lub wrodzy Deckerzy. Podczas pobytu w wirtualnej rzeczywistości ciało hakera stanie się bezwładne i reszta drużyny będzie musiała go chronić. Matriksa opuścimy tylko na dwa sposoby – przez punkt wejścia lub też szokowo przerywając połączenie, co skutkować będzie jednak dla Deckera poważnymi obrażeniami.