autor: Krzysztof Bartnik
Twórcy Operation Flashpoint robią silnik do treningu prawdziwych żołnierzy
Pracownicy Bohemia Interactive, studia stojącego za jakże popularną serią taktycznych gier akcji Operation Flashpoint, przygotowują obecnie autorski silnik o nazwie Virtual Battlespace 2 (VBS2), który posłuży w przyszłości do wirtualnego treningu prawdziwych żołnierzy.
Pracownicy Bohemia Interactive, studia stojącego za jakże popularną serią taktycznych gier akcji Operation Flashpoint, przygotowują obecnie autorski silnik o nazwie Virtual Battlespace 2 (VBS2), który posłuży w przyszłości do wirtualnego treningu prawdziwych żołnierzy.
Nowy engine umożliwi przede wszystkim odtworzenie realistycznego pola bitwy (nawet do 100 kilometrów kwadratowych terenu), gdzie będzie można pokazać wojakom jak małe zespoły powinny działać w terenie zabudowanym (jak się poruszać, na co uważać, gdzie szukać osłony, etc.), a także jak reagować na przeróżne, niespodziewane sytuacje podczas działań militarnych w innych środowiskach (np. w lesie). Co ciekawe, nadchodzący silnik został oparty na tym, znanym z Operation Flashpoint na komputery PC oraz konsolę Xbox (posiada jednak lepszą fizykę świata oraz bardziej dopracowane AI wirtualnych wrogów).
W zestawie z Virtual Battlespace 2 znajdzie się też kompleksowy edytor Visitor 3, który umożliwi swoim użytkownikom łatwe odtworzenie dowolnego obszaru operacji do ćwiczeń żołnierzy. Nie zabraknie również generatora nowych poziomów, jaki pozwoli na znaczne skrócenie czasu potrzebnego do wykreowania pola bitwy.
Tym „poważnym” silnikiem Bohemia Interactive zainteresowało się już kilka różnych, militarnych organizacji, włączając Amerykański Korpus Marines (United States Marine Corps) czy Siły Obronne Australii (Australian Defence Force). Jak widać, studia developerskie nie muszą żyć tylko z robienia nowych gier…