Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2024, 12:22

Twórcy Gothica i Elexa stracili dostęp do autorskiego silnika, więc ich kolejne gry powstaną na Unreal Engine

Zespół Pithead Studio rozważał różne opcje, ale Unreal Engine okazał się łatwym wyborem dla byłych pracowników Piranha Bytes.

Źródło fot. Gothic Remake / THQ Nordic.
i

Wydawca serii Gothic i Elex zachował prawa do autorskiego silnika studia Piranha Bytes. Björn i Jennifer Pankratzowie potwierdzili to w kolejnym odcinku Pithead Studio TV, który opublikowali w serwisie YouTube.

W zasadzie nie nie powinno to nikogo dziwić i część fanów już miesiąc temu zgadywała, że Pankratzowie i pozostali byli pracownicy Piranha Bytes nie mają dostępu do autorskiej technologii, którą od lat wykorzystywali twórcy Gothica. Tak więc słowa niemieckiej pary jedynie potwierdzają te spekulacje.

Na czym więc powstaną pierwsze niezależna projekty Pithead Studios? Bez większego zaskoczenia, po testach deweloperzy zdecydowali się na Unreal Engine. Jeśli wierzyć plotkom, już w Piranha Bytes Pankratzowie mieli pracować z tą technologią, jako że Piranha Bytes miała pracować nad nową grą w klimatach dark fantasy opartą właśnie na silniku firmy Epic Games.

Wybór silnika nie był trudną decyzją. Założyciele Pithead Studio chwalą przystępność technologii Epic Games, nawet w porównaniu do Unity (głównie z powodu wykorzystania języka programowania C++ zamiast C#, zdaniem Niemców, nieco mniej łatwego w nauce). Małżeństwo rozważało inne opcje (m.in. Godota).

Rezygnacja z autorskiego silnika (nawet jeśli w tym przypadku nie była to do końca dobrowolna decyzja) pomaga też ograniczyć liczebność zespołu. W końcu do rozwoju (i naprawiania) własnej technologii trzeba oddelegować programistów, a każdy nowy deweloper musi poświęcić czas na naukę tych narzędzi. O wiele łatwiej (i szybciej) znaleźć osobę doświadczoną w pracy z Unreal Engine.

Oczywiście autorski silnik ma swoje zalety, bo można go dostosować pod własne preferencje (zwłaszcza jeśli tworzymy nietypowy projekt). Niemniej Pankratzowie ostatecznie postawili na Uneal Engine 5. Być może nawet zaprezentują, co też stworzyli na nim, na targach gamescom 2024. Niemniej raczej nie ma co liczyć na nic konkretnego.

  1. Gothic Remake jest wybrukowany dobrymi chęciami. Gameplay jednak nie rozwiał moich obaw

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej