Twórcy Forzy Motorsport zmienili kontrowersyjny system i wprowadzili fundamentalne poprawki, ale kosztem zawartości
Do Forzy Motorsport trafiła dzisiaj Aktualizacja 6. Choć zawodzi na polu nowej zawartości, nadrabia to licznymi poprawkami i dużymi zmianami w rozgrywce, obejmującymi przede wszystkim kontrowersyjny system „levelowania” samochodów.
Marzec to pierwszy miesiąc w popremierowych dziejach Forzy Motorsport, w którym do gry nie dodano żadnej trasy. Ba, w wypuszczonej dzisiaj Aktualizacji 6 nie zawarto nawet ani jednego prawdziwie nowego samochodu (tj. takiego, który nie był dostępny w poprzedniej odsłonie serii). Stało się tak dlatego, że studio Turn 10 tym razem przesunęło priorytety ku poprawianiu tego, co już się w grze znajduje.
Aktualizacja 6 – lista ważnych zmian
Przede wszystkim gruntownie zmieniono system progresji, który wzbudzał wielkie kontrowersje, zgodnie z zapowiedziami. Od teraz wszystkie ulepszenia pojazdów są dostępne od początku, a punkty potrzebne do ich zakładania można kupować za kredyty (lub gromadzić poprzez jazdę i awansowanie na kolejne poziomy, tak jak do tej pory). Poza tym wprowadzono wiele innych ważnych poprawek – poniżej wymieniam wybrane przykłady.
- Ulepszono sztuczną inteligencję, by przeciwnicy w środku stawki nie powodowali tylu kolizji na pierwszych zakrętach wyścigów, a liderzy nie wysuwali się tak daleko na prowadzenie. Ponadto użycie przewinięcia nie powinno już wywoływać dziwnego zachowania oponentów.
- Usprawniono system kar za przewinienia dotyczące uderzeń z boku.
- Dodano różne opcje oświetlenia do edytora malowań, by można było zobaczyć, jak samochód będzie się prezentował w odmiennych warunkach.
- Przewinięcie już nie jest zablokowane na samym początku wyścigu, a także na końcu, gdy któryś przeciwnik przekroczy linię mety przed nami.
- Do głównego menu dodano osiem nowych utworów muzycznych.
- Naprawiono błędy graficzne polegające na migotaniu, które powodowały globalna iluminacja i okluzja otoczenia RT.
- Doprecyzowano szacunkowe zużycie VRAM-u dla poszczególnych ustawień w menu opcji graficznych na PC.
- Zmieniono miejsce wyjazdu z boksów na torze Daytona, by odpowiadało rzeczywistości (i powodowało mniej kolizji).
Ponadto zwiększono stabilność gry i naprawiono dziesiątki pomniejszych błędów, np. związanych z poszczególnymi samochodami. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.
Auta w Aktualizacji 6; Update 7
Aktualizacja 6 dodaje raptem cztery samochody z „recyklingu” – jak wspomniałem, wszystkie widzieliśmy wcześniej w FM7, zawiera je też Forza Horizon 5.
- 2014 Alfa Romeo 4C – dostępna od 14.03
- 2010 Ferrari 599XX – od 14.03 do 11.04 (nagroda w nowych zawodach w trybie kariery)
- 2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 – od 4.04
- 2009 Pagani Zonda Cinque Roadster – od 4.04 do 25.04 (nagroda w trybie kariery)
Jak zwykle, w lepszej sytuacji są nabywcy Przepustki samochodowej, którzy dostaną cztery świeże pojazdy (choć zostało już tylko kilka maszyn do wyczerpania oferty):
- 1983 Nissan #23 Nissan Motorsports Silvia Super Silhouette – od 14.03
- 2019 Toyota 86 TRD SE – od 21.03
- 2020 Lexus #14 Vasser Sullivan RC F GT3 – od 28.03
- 1986 Lotus #12 Team Lotus 98T – od 4.04
Na koniec studio Turn 10 zostawiło nas z obietnicą, że kwietniowa Aktualizacja 7 wprowadzi kolejną nową trasę. Nie zdradziło jaką – dowiemy się tego najpewniej w pierwszych dniach przyszłego miesiąca.
Forza Motorsport jest dostępna w Game Passie, który kupisz tutaj
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.