Twórcy BioShock 2: Minerva's Den zapowiedzieli przygodówkę Gone Home
Założone przez twórców BioShock 2: Minerva's Den niezależne studio The Fullbright Company ujawniło swój pierwszy projekt. Okazała się nim inspirowana produkcjami pokroju Amnesia: The Dark Descent przygodówka FPP Gone Home.
Pod koniec kwietnia świat obiegła wiadomość o powstaniu nowego niezależnego studia The Fullbright Company. Założył je trzon zespołu odpowiedzialnego za świetne DLC Minerva’s Den do gry BioShock 2, w tym główny projektant Steve Gaynor oraz Johnnemann Nordhagen i Karla Zimonja. Na zapowiedź ich pierwszego projektu pod nowym szyldem nie musieliśmy czekać długo. Będzie nim Gone Home, czyli pierwszoosobowa przygodówka pozbawiona jakichkolwiek elementów walki.
Zabawa ma polegać głównie na eksplorowaniu lokacji, rozwiązywaniu zagadek i odkrywaniu sekretów fabuły. Ambicją The Fullbright Company jest stworzenie bardzo interaktywnego świata, rządzonego przez realistyczny silnik fizyczny. Autorzy obiecują też brak nielogicznych ograniczeń swobody gracza. Przykładowo, wszystkie drzwi, szuflady czy szafki będzie można otworzyć, pod warunkiem, że postać da radę ich dosięgnąć.
Projekt znajduje się wciąż na wczesnym etapie produkcji i nie osiągnął jeszcze nawet statusu alpha. Podstawowe mechanizmy rozgrywki są już gotowe, podobnie jak fabuła pierwszej połowy kampanii. Natomiast wszystkie elementy graficzne i dźwiękowe ukończono dopiero w 5%.
Gra powstaje na silniku Unity i tworzona jest wyłącznie z myślą o pecetach. Na powyższym filmiku korzystano z pada dla celów demonstracyjnych, ale mechanizmy sterowania zaprojektowano głównie pod myszkę i klawiaturę. Obsługa kontrolera będzie jedynie dodatkową opcją.
Gone Home zostanie w pełni ujawniony w drugiej połowie tego roku. Wtedy obejrzymy pierwszy prawdziwy zwiastun i poznamy konkrety odnośnie fabuły. Ludzie ze studia The Fullbright Company podkreślają, że nie mają żadnych planów uruchomienia Kickstartera dla tego projektu.
Zainteresowanych dowiedzeniem się więcej na temat Gone Home odsyłamy na oficjalną stronę twórców:
BioShock 2: Minerva's Den to DLC oferujące nową mini-kampanię. Jej fabuła rozgrywa się równolegle do wydarzeń z podstawowej wersji gry i koncentruje się na Brigid Tenenbaum, czyli kobiecie która odegrała kluczową rolę przy badaniach nad substancją ADAM oraz stworzyła Małe Siostrzyczki.
Dodatek spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu i wiele osób uważa go za lepszą produkcję niż podstawowa wersja gry.