Gone Home
Oryginalna eksploracyjna gra przygodowa FPP, utrzymana w konwencji dramatu obyczajowego. Gone Home jest debiutancką produkcją niezależnego studia The Fullbright Company, którego członkowie wcześniej pracowali m.in. nad udanym dodatkiem Minerva’s Den do gry BioShock 2.
producent: The Fullbright Company wydawca: The Fullbright Company Strona oficjalna
Gone Home to nietypowa, eksploracyjna gra przygodowa, utrzymana w konwencji filmu obyczajowego. Produkcja jest debiutanckim dziełem niezależnego studia The Fullbright Company, założonego przez doświadczonych deweloperów, którzy na liście swych osiągnięć zapisać mogą m.in. dodatek Minerva’s Den do gry BioShock 2, który zebrał znakomite recenzje, w wielu przypadkach lepsze niż gra bazowa.
Fabuła
Głównym wyróżnikiem Gone Home jest oryginalna warstwa fabularna, która wbrew powszechnie panującym trendom nie opowiada żadnej mrożącej krew w żyłach historii, koncentrując się całkowicie na życiu i problemach pewnej zwykłej, amerykańskiej rodziny. Akcja gry osadzona jest w latach 90. ubiegłego wieku, a podczas zabawy wcielamy się w postać 21-letniej Katy, która po roku spędzonym w Europie powraca do rodzinnego domu. Wbrew oczekiwaniom, wewnątrz nie zastaje absolutnie nikogo, a po matce, ojcu i jej dorastającej siostrze nie ma pozornie ani śladu. W atmosferze owianej delikatną otoczką grozy (noc, odgłosy deszczu i błyskawic) nasza protagonistka eksploruje kolejne pomieszczenia pustego domu, odnajdując kolejne dokumenty, zapisane świstki papieru i nagrania, które sukcesywnie układają się w historię domu, dając odpowiedź na pytanie co właściwie stało się z jego mieszkańcami.
Mechanika
Gone Home trudno jednoznacznie zakwalifikować zarówno do gatunku przygodówek, jak i tym bardziej horroru. Cała zabawa skupia się bowiem na spokojnej eksploracji i odnajdywaniu wszelkich poszlak i śladów, mogących dać odpowiedź na dręczące bohaterkę pytania. Niezbędną wiedzę zdobywamy dzięki interakcji ze znajdowanymi przedmiotami, z których każdy możemy podnieść, obejrzeć, a następnie upuścić. W grze nie spotykamy żadnych duchów i sekwencji akcji, a ewentualne zagadki logiczne ograniczone zostały do niezbędnego minimum. Wszystko to sprawia, że podczas zabawy mamy wrażenie uczestnictwa w przeciętnym, amerykańskim filmie obyczajowym, opowiadającym o losach i codziennych problemach zwykłej amerykańskiej rodziny.
Kwestie techniczne
Oprawa graficzna Gone Home powstała na popularnym enginie Unity, wspartym przez zaawansowany silnik fizyczny i pod względem jakości prezentuje się dość przeciętnie. Wynika to jednak z faktu, że dysponujący ograniczonym budżetem deweloperzy – zamiast na fajerwerkach graficznych, skupili się tu przede wszystkim na opowiadanej historii, oferując graczom jedyną w swoim rodzaju produkcję, którą trudno jednoznacznie sklasyfikować.
Ostatnia modyfikacja 29 kwietnia 2019
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,5 / 10 na podstawie 962 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,8 / 10 na podstawie 21 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Gone Home