autor: Bartosz Krawcewicz
Twórcy Baldur's Gate 3 zawiedzeni brakiem kreatywności graczy
Ekipa Larian Studios wygenerowała, na podstawie danych zebranych podczas wczesnego dostępu, obraz typowego bohatera tworzonego przez graczy w Baldur's Gate III. Wyniki eksperymentu zawiodły oczekiwania zespołu.
Gra Baldur's Gate III, jak przystało na tytuł we wczesnym dostępie, zbiera różne informacje na temat zachowań użytkowników i przesyła je anonimowo do Larian Studios. Dzięki temu zabiegowi zespół może eliminować z produkcji nawet te błędy, których fani nie zgłaszają osobiście na forach, mediach społecznościowych itp. Przy okazji wydanego ostatnio patcha, ekipa tworząca Baldur's Gate III postanowiła wykorzystać tę opcję, aby sprawdzić, jakie atrybuty gracze wybierają najczęściej w edytorze postaci. Wyniki okazały się zaskakująco... nudne.
Ustawiliśmy najczęściej wybierane przez Was opcje i wyszło nam to coś. Myśleliśmy, że nasz system analityczny się pomylił! Sprawdziliśmy. Działa, jak należy.
Gratulacje! Stworzyliście domyślnego mieszkańca Krypty (z cyklu Fallout – przyp. autora). Co jest, chłopaki? Daliśmy Wam do dyspozycji oczy demona, rogi, nawet ogony! Jesteśmy bardzo rozczarowani. Zaszalejcie. Ciężko nad tym pracowaliśmy!
Trudno nie zgodzić się z przedstawicielem Larian Studios – stworzony na podstawie najpopularniejszych wyborów biały, młody mężczyzna o krótkich, brązowych włosach wygląda nijako. To ciekawe, że mając do wyboru 16 ras i cały wachlarz fizycznych atrybutów do zastosowania, gracze i tak z reguły skłaniają się ku najbardziej podstawowym opcjom.
Baldur's Gate III ukazał się we wczesnym dostępie 6 października bieżącego roku na PC (za pośrednictwem serwisów Steam i GOG.com) oraz Google Stadia. Tytuł posiada kinową polską wersję językową (napisy).
- Oficjalna strona gry Baldur's Gate III
- Baldur's Gate 3 – poradnik do gry
- Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG