autor: Szymon Liebert
Twórca Ultimy powróci z grą fantasy?
Chociaż ostatni sieciowy projekt Richarda Garriotta nie okazał się sukcesem i ma zostać zamknięty (Tabula Rasa), autor prawdopodobnie już niedługo zajmie się kolejnym. Z wczesnych i bardzo luźnych wypowiedzi wynika, że twórca, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, powróci do klimatów fantasy i najpewniej ponownie skupi się na zabawie sieciowej przeznaczonej dla wielu użytkowników.
Chociaż ostatni sieciowy projekt Richarda Garriotta nie okazał się sukcesem i ma zostać zamknięty (Tabula Rasa), autor prawdopodobnie już niedługo zajmie się kolejnym. Z wczesnych i bardzo luźnych wypowiedzi wynika, że twórca, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, powróci do klimatów fantasy i najpewniej ponownie skupi się na zabawie sieciowej przeznaczonej dla wielu użytkowników.
Wskazuje na to artykuł BBC, w którym autor przyznaje wcześniejszą tymczasową niechęć do stylistyki fantasy, która po prostu mu się znudziła, gdyż wykorzystywał ją w grach przez prawie 25 lat. Po kilkuletniej przerwie i pracy nad projektem Tabula Rasa, twórca zmienił jednak zdanie i chętnie wróci do świata wojowników oraz magów. W dodatku w wersji sieciowej, gdyż jak sam mówi, zbliżanie ludzi do siebie i umożliwianie wspólnej zabawy jest naprawdę zacnym zajęciem.
Nie wiemy jednak czy autor przygotowuje duchową następczynię bardzo ambitnej sieciowej Ultimy Online. Na pewien trop naprowadza artykuł Wired, w którym przypomniany został zeszłoroczny wywiad z Garriottem. Twórca wyraził w nim chęć wrócenia do pomysłów i idei zawartych w tym projekcie, czyli skupienia się nie tylko na walce, ale i stworzeniu przekonywującego wirtualnego świata, w którym trzeba najzwyczajniej w świecie żyć. Można mieć więc nadzieję, że pomysły i plany Richarda Garriotta sprawdzą się i już wkrótce jako Lord British zaprosi nas do kolejnej cyfrowej krainy, pełnej nie tylko stworów do wypatroszenia, ale i niezwykłego klimatu oraz wielu niedostępnych nigdzie indziej możliwości.
Richard Garriott, znany również jako Lord British, jest jednym z najbardziej znanych producentów i projektantów gier. Człowiek ten jest odpowiedzialny chociażby za serię Ultima, której stworzył już kilkanaście części. Pomysły Garriotta miały także olbrzymi wpływ na gatunek sieciowych produkcji dla wielu użytkowników, gdyż producent ten pracował przy tworzeniu wciąż funkcjonującej sieciowej Ultimy Online.
Kilka lat temu, po opuszczeniu Origin, firmy którą Garriott założył w 1983 roku, autor zarzekał się, że nie będzie pracował przy grze łączącej stylistykę średniowiecza i fantasy. Zmianę podejścia widać było wyraźnie w pierwszym projekcie Garriotta poza Origin, czyli wspomnianej Tabula Rasa, futurystycznej grze MMO. Po klapie tego projektu twórca rozstał się z firmą NCSoft. W międzyczasie, Richard Garriott zasłynął również swoją szeroko komentowaną w mediach podróżą w kosmos.