Twórca strzelaniny Black na czele londyńskiego studia polskiego City Interactive
Warszawska firma City Interactive, będąca producentem i wydawcą bestsellerowej strzelaniny Sniper: Ghost Warrior, podjęła decyzję o uruchomieniu nowego studia deweloperskiego z siedzibą w Londynie. Na jego czele stanął Stuart Black, projektant znany szerzej z opracowania efektownego shootera pod tytułem Black.
Warszawska firma City Interactive, będąca producentem i wydawcą bestsellerowej strzelaniny Sniper: Ghost Warrior, podjęła decyzję o uruchomieniu nowego studia deweloperskiego z siedzibą w Londynie. Na jego czele stanął Stuart Black, projektant znany szerzej z opracowania efektownego shootera pod tytułem Black.
Stuart Black
Jako kreatywny dyrektor londyńskiego zespołu deweloperskiego, Black sprawować będzie nadzór pełny nadzór nad produkcją kolejnych gier brytyjskiego studia City Interactive. Pierwszą z nich będzie strzelanina FPP osadzona w realiach II wojny światowej, cechująca się rozbudowanym wątkiem fabularnym. Najprawdopodobniej zostanie ona wydana na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowa produkcja Blacka oraz City Interactive powstanie na bazie silnika graficznego CryENGINE 3. Polski deweloper pozyskał stosowną licencję uprawniającą do korzystania z produktu firmy Crytek w ostatnich miesiącach. Przypominamy, że znajdzie on zastosowanie również w oficjalnej kontynuacji Sniper: Ghost Warrior, której debiut planowany jest na połowę przyszłego roku (PC, X360, PS3).
Przypominamy, że Stuart Black to jeden ze współautorów Black – świetnego, niezwykle efektownego FPS-a wydanego w 2006 roku na PlayStation 2 i pierwszego Xboksa, który pod kątem interakcji ze światem nie miał sobie równych na poprzedniej generacji konsol. Stuart pracował nad nim jeszcze jako jeden z kluczowych pracowników ówczesnego studia Criterion Games (Burnout).
Kolejne lata swojej kariery Stuart Black poświęcił m.in. na budowę studia firmy Codemasters w Guildford, wraz z którym rozpoczął w 2009 roku produkcję strzelaniny FPP Bodycount, powstającej na bazie silnika EGO Engine (znanego z DiRT-a, GRID-a oraz ostatnich odsłon serii Operation Flashpoint). Jednakże w październiku tego roku, po ukończeniu głównych prac nad „duchowym spadkobiercą Black”, Stuart podjął decyzję o opuszczeniu szeregów stworzonego przez siebie zespołu. Wcześniej pracował również dla studia Creative Assembly (cykl Total War).
Otwarcie londyńskiego studia deweloperskiego jest oczywiście jednym z etapów międzynarodowej ekspansji, o której Marek Tymiński, stojący na czele City Interactive, wspominał przy okazji sierpniowej prezentacji planów wydawniczych firmy.
UAKTULNIENIE: Więcej informacji na temat nowego studia firmy City Interactive znajdziecie w naszym wywiadzie z przedstawicielem producenta i wydawcy.