autor: Grzegorz Ferenc
Twórca Planescape Torment zbiera fundusze na Thorvalla – grę RPG nawiązującą do klasyki gatunku
Guido Henkel, twórca serii Realms of Arkania oraz Planescape Torment, zainicjował w serwisie Kickstarter zbiórkę funduszy na grę Thorvalla – erpega nawiązującego do klasyków gatunku, osadzonego w uniwersum zainspirowanym nordycką mitologią. Niemiecki deweloper prosi fanów o milion dolarów na realizację projektu.
- Gatunek: RPG;
- Producent: G3 Studios;
- Uniwersum: Autorski świat inspirowany nordycką mitologią, kulturą plemienną i cywilizacjami Wschodu;
- Cechy: Rozbudowany świat i fabuła, duża rola NPC-ów, rozgrywka drużynowa, walka w powietrzu na smokach, turowy system walki;
- Przewidywana data premiery: sierpień 2014 roku na PC.
Studio G3 z San Clemente w Kalifornii oraz jego twarz – Guido Henkel, autor serii Realms of Arkania oraz współtwórca Planescape Torment i Fallout 2, rozpoczęli w serwisie Kickstarter zbiórkę funduszy na project gry RPG Thorvalla. Deweloperzy proszą o million dolarów.
Produkcja „składa hołd klasycznym grom RPG, […] jednocześnie rozszerzając typowe dla nich doświadczenia i zmieniając sposób, w jaki funkcjonują niektóre elementy mechaniki”. Jej akcja ma być osadzona w uniwersum zainspirowanym nordycką mitologią, kulturą plemienną Ameryki Północnej oraz cywilizacjami Azji, pełnym mistycyzmu oraz elementów znanych z tytułów fantasy. Duże znaczenie mają w nim odgrywać smoki, które dzielą się na dobre (możliwe do obłaskawienia) i złe – twórcy wspominają w tym kontekście o walkach powietrznych, ale zarzekają się, że Thorvalla nie będzie „pierwszoosobowym symulatorem lotów na smokach”.
W grze wcielimy się w odważnego wojownika, któremu nieobce są zimno północnych krain oraz niebezpieczne przygody. Podczas jednej z nich jego okręt wpada w sztorm, a on sam zostaje wyrzucony na brzeg nieznanej krainy. Z czasem odkrywa, że katastrofę przeżył także jego smok bojowy Whipthorn, którego po krwawej walce pochwycili lokalni mieszkańcy. Nasz bohater bez wahania postanawia uwolnić swojego skrzydlatego przyjaciela.
Henkel obiecuje dojrzały świat pełen przygód, zadań, licznych dialogów i zaskakujących zwrotów fabuły. Duże znaczenie ma mieć interakcja i relacje z postaciami niezależnymi. Walka ma odbywać się w trybie turowym, a znaczącą rolę na jej wynik będą miały… karty – każdorazowo zwiększające atrybuty i umiejętności postaci. Henkel nie wyjaśnił dokładnie o co chodzi. Wiadomo natomiast, że Thorvalla będzie przeznaczona wyłącznie dla pojedynczego gracza, a autorzy zrezygnowali ze stworzenia olbrzymiego świata na rzecz pojawiających się na mapie lokacji, misji i wydarzeń. Obecnie zespół z G3 Studios dyskutuje na temat oprawy graficznej tytułu – rozważane są koncepcje rzutu izometrycznego z wykorzystaniem dwuwymiarowego, pre-renderowanego tła i trójwymiarowych postaci oraz świata 3D z rozgrywką w trzeciej osobie.
Oprócz Guido Henkela – posiadającego prawie trzydziestoletnie doświadczenie w tworzeniu gier – nad projektem pracują Thu-Lieu Pham (Heroes of Might & Magic II) oraz Neal Hallford (m.in. Betrayal at Krondor, Might & Magic III: Isles of Terra, Dungeon Siege).
Ostatnimi czasy Guido Henkel i G3 Studios tworzyli głównie tytuły na platformy mobilne oraz serię nadprzyrodzonych opowieści Jason Dark: Ghost Hunter. Niemiecki deweloper postanowił wystąpić o fundusze na Thorvalla, bowiem jak mówi:
Jest to gra, jaką chciałem stworzyć od jakiegoś czasu. […] Przez całe życie byłem niezależnym duchem, który nie starał się podążać za obecnymi trendami branży. Szaleńcza żądza zysków uczyniła z niektórych dobrych deweloperów bezduszne korporacje, które patrzą tylko na liczby, a ich perspektywy ograniczają się do nadchodzącego kwartału fiskalnego – branża całkowicie się zmieniła. To dlatego od dłuższego czasu nie stworzyłem żadnej większej gry. […] Jedynym sposobem na powrót i stworzenie Thorvalla jest więc dla mnie skorzystanie z kanałów niezależnych od tradycyjnych wydawców.
Akcja społecznościowego finansowania projektu Thorvalla zakończy się 19 grudnia. W zależności od kwoty, za wsparcie projektu można uzyskać różnego rodzaju bonusy – od ścieżki dźwiękowej, przez poradnik, artbook, koszulkę, aż po możliwość znalezienia się w grze oraz uczestnictwo na oficjalnej imprezie z okazji premiery gry.
Jeżeli zbiórka zakończy się powodzeniem, tytuł najprawdopodobniej ukaże się w sierpniu 2014 roku. Warto dodać, że Henkel i G3 Studios uruchomili jej oficjalną stronę, na której można wpłacać fundusze za pośrednictwem Pay Pala.