Powstanie remake trylogii cRPG Realms of Arkania
Miłośnicy klasycznych cRPG-ów mają powody do zadowolenia. Firma UIG zapowiedziała wypuszczenie odświeżonych wersji gier z serii Realms of Arkania. Pierwszy remake, czyli Blade of Destiny HD, trafi do sprzedaży już za kilka miesięcy.
Odświeżone wersje starych klasyków cieszą się obecnie dużą popularnością, więc coraz więcej wydawców przegląda swoje archiwa w poszukiwaniu gier wartych remake’a. Najnowszym przykładem tego trendu jest austriacka firma UIG, która postanowiła przypomnieć światu trylogię RPG-ów Realms of Arkania.
W planach jest wypuszczenie na pecety odświeżonych wersji wszystkich trzech odsłon serii. Większość pracy przy unowocześnianiu grafiki i muzyki wykona austriackie Crafty Studios. Natomiast całym projektem zarządza zespół Attic Entertainment Software, czyli twórcy pierwowzorów. Pierwszy remake, czyli Realms of Arkania: Blade of Destiny HD wypuszczony zostanie latem tego roku. Nie wiemy jeszcze, kiedy do sprzedaży trafią pozostałe dwie części, czyli Star Trail i Shadows over Riva.
Zaangażowanie odpowiedzialnego za oryginalne gry zespołu Attic Entertainment Software nie jest w tym przypadku jedynie kurtuazją. Nowe wersje zaoferują bowiem coś więcej niż tylko odświeżoną grafikę. Wydawca nie chce jeszcze oficjalnie zdradzać żadnych konkretów, ale wiemy, że nad grami pracują nie tylko artyści, ale również scenarzyści i projektanci, co może oznaczać, że planowane jest rozszerzenie zawartości kampanii oraz wprowadzenie pewnych zmian w mechanizmach zabawy.
Autorzy obiecują, że nie zamierzają upraszczać rozgrywki, ale jednocześnie rozważają dokonanie w niej pewnych zmian. Trylogia Realms of Arkania cechowała się sporą losowością mechaniki, gdyż oparta była na stołowej grze fabularnej Das Schwarze Auge. Od tego czasu system ten doczekał się jednak kilku kolejnych edycji, które ograniczyły ten aspekt. Dlatego ludzie z Attic zastanawiają się, czy nie przenieść tych zmian do nowych wersji gier.
Realms of Arkania: Blade of Destiny ukazało się w Niemczech w 1992 r. na komputery z systemem DOS, a rok później do sprzedaży trafiły wersje na Amigę i Atari ST. Fabuła opowiadała o nadchodzącej inwazji orków na ziemie zamieszkiwane przez ludzi. Naszym zadaniem było oczywiście jej powstrzymanie, co wymagało odnalezienia tytułowego miecza.
Gracz kierował drużyną złożoną z maksymalnie sześciu śmiałków. Eksploracja świata odbywała się w widoku FPP, a podczas turowych walk gra przeskakiwała w tryb izometryczny.