autor: Marcin Skierski
Twórca nowego Syndicate o Peterze Molyneux i kontrowersjach wokół remake'u
Dyrektor artystyczny remake'u gry Syndicate wypowiedział się na temat kontrowersji, jakie wzbudziła nadchodząca produkcja studia Starbreeze. Zaprzeczył także pogłoskom, jakoby Peter Molyneux (twórca oryginału) współpracował przy najnowszym projekcie.
Nadchodząca strzelanina Syndicate wzbudza spore kontrowersje ze względu na niewiele cech wspólnych z oryginałem reprezentującym gatunek strategii. Na ten temat w wywiadzie dla serwisu Eurogamer wypowiedział się John Miles, dyrektor artystyczny gry. Zaprzeczył także, jakoby studio Starbreeze kontaktowało się z Peterem Molyneux, głównym twórcą wydanego w 1993 roku pierwowzoru.
Brytyjski wizjoner kilka miesięcy temu zaoferował nawet pomoc w opracowaniu stosownego remake’u, ale obecni twórcy najwyraźniej nie chcą z niej skorzystać. Nad wznowieniem marki pracuje jednak kilka osób odpowiedzialnych za oryginał: „Wielu chłopaków z EA Partners – będącego częścią EA współpracującą ze studiem Starbreeze – to starsi deweloperzy, a niektórzy z nich pracowali w Bullfrog z ludźmi odpowiedzialnymi za pierwowzór”.
Miles przyznaje, że spodziewano się kontrowersji wokół decyzji o zmianie wizerunku marki i skoncentrowaniu się na gatunku pierwszoosobowych strzelanin. Autorzy często o tym dyskutowali i doszli do wniosku, że nie chcą kopiować sprawdzonych rozwiązań. Za wszelką cenę chcieli jednak zachować klimat, bohaterów i uniwersum, a następnie dostarczyć to wszystko współczesnym odbiorcom.
Rozmówca wypowiedział się także na temat podobieństwa do gry Deus Ex: Bunt Ludzkości, co jest często zarzucane nowej odsłonie Syndicate. Uważa to za zupełny przypadek. Tłumaczy, że obie produkcje były tworzone od długiego czasu i tak naprawdę pracownicy studia Starbreeze jeszcze do niedawna nie mogli wiedzieć, w jakim kierunku pójdzie konkurencja. Jednocześnie zapewnia: „Kiedy zagracie w Syndicate, sami dojdziecie do wniosku, że jest to inny rodzaj rozgrywki niż w Deus Ex”.
Syndicate zadebiutuje 24 lutego 2012 roku w Europie i trzy dni wcześniej w Stanach Zjednoczonych. W przygotowaniu są wersje na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska.