Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2010, 09:22

autor: Adrian Werner

Twórca Monkey Island opuszcza Hothead Games

Ron Gilbert – twórca gier takich jak Maniac Mansion czy seria Monkey Island ogłosił na swoim blogu, że nie jest już częściom zespołu Hothead Games. Gilbert był tam zatrudniony jako główny projektant nadchodzącego DeathSpank.

Ron Gilbert – twórca gier takich jak Maniac Mansion czy seria Monkey Island ogłosił na swoim blogu, że nie jest już członkiem zespołu Hothead Games. Gilbert był tam zatrudniony jako główny projektant nadchodzącego DeathSpank.

 

Twórca Monkey Island opuszcza Hothead Games - ilustracja #1

 

Odejście twórcy nie wpłynie jednak negatywnie na samą grę, ponieważ ta jest już praktycznie gotowa. Jednocześnie Gilbert wciąż będzie współpracował z deweloperem i wydawcą przy kampanii promocyjnej tej produkcji. Przypomnijmy, że to kolejna już ostatnimi czasy zła wiadomość dotycząca Hothead Games. Kilka dni temu pisaliśmy, że inny projekt tej firmy - trzeci epizod przygodowej gry Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness najprawdopodobniej nigdy nie zostanie wydany.

Co ciekawe Gilbert wspomina, że DeathSpank ukaże się nie tylko na Xboksa 360 oraz PlayStation 3, ale także na jedną dodatkową platformę. Przypomnijmy, że gra wpierw ujawniona została jako produkcja pecetowa. Słuch o wersji komputerowej zaginął jednak gdy ogłoszono, że wydawcą gry zostanie Electronic Arts. Wpis na blogu daje jednak nadzieję, że tytuł ten zagości również na PC, choć oczywiście równie dobrze może tu chodzić i wersję na iPhone/iPada.

 

Twórca Monkey Island opuszcza Hothead Games - ilustracja #2

 

Powstaje pytanie, czym zajmie się teraz Ron Gilbert. Marzy mi się napisanie wkrótce newsa o tym, że twórca ten zasilił szeregi specjalizujących się w przygotówkach firm założonych przez innych byłych pracowników LucasArts, takich jak Telltale Games czy Autumn Moon. Drugi sezon Tales of Monkey Island zaprojektowany przez twórcę pierwowzoru? Pomarzyć zawsze można.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej