Twórca Dragon Age pracuje nad nową, ambitną grą. „Bądźcie czujni, idziemy na całość”
Mike Laidlaw, były dyrektor kreatywny serii Dragon Age, wkrótce pokaże światu, nad czym od lat pracuje jego nowe studio Yellow Brick Games.
Wkrótce poznamy nowe dzieło jednego z twórców serii Dragon Age. Nie, nie chodzi o scenarzystę Davida Gaidera, lecz o byłego dyrektora kreatywnego BioWare Mike’a Laidlawa, który znalazł się wśród założycieli studia Yellow Brick Games. Teraz jego zespół pochwalił się teaserem debiutanckiego projektu.
Sam filmik nie zdradza wiele poza stylistyką fantasy oraz trójwymiarowym światem. Na szczęście na oficjalnej stronie dewelopera od dawna pojawiają się pojedyncze informacje. Tytuł będzie przygodową grą akcji, niebazującą na żadnej znanej marce.
Inna sprawa, że 2 lata temu firma Private Division wspominała, że ma to być „ambitne RPG akcji”. Co prawda granica między tymi gatunkami jest dość płynna, ale nie można też wykluczyć, że koncepcja tytułu nieco się przez ten czas zmieniła. Zwłaszcza że niedawno studio potwierdziło, iż pierwsza gra zespołu zostanie jednak wydana w 2025 roku niezależnie, bez wsparcia PD lub innego wydawcy.
Na stronie znajduje się też wzmianka, jakoby ambicją zespołu było „budowanie „cyfrowych placów zabaw i niezapomnianych światów, cegiełka po cegiełce”. Wyraźnie sugeruje to otwarty świat w typie „piaskownicy”, do tego stawiający na tzw. emergent gameplay. Dla przypomnienia: chodzi o takie zaprojektowanie rozgrywki, by z pozoru proste mechaniki przekładały się nieprzewidywalne, „wyłaniające się” momenty w trakcie zabawy.
Warto też przyjrzeć się grafikom koncepcyjnym, które można znaleźć na stronie oraz na profilach Yellow Brick Games w mediach społecznościowych. Oczywiście nie zdradzają one wiele na temat założeń twórców co do rozgrywki (a co dopiero jej obecnego kształtu), niemniej dają one pewną wskazówkę co do koncepcji dewelopera.
Więcej na temat pierwszej produkcji studia Yellow Brick Games dowiemy się zaraz po Świętach, we wtorek 2 kwietnia. Ekskluzywne informacje dostarczy artykuł serwisu IGN.