autor: Bartosz Krawcewicz
Two Worlds III wciąż w fazie preprodukcji
Chociaż od zapowiedzi Two Worlds III minęło już sporo czasu, gra wciąż jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Wydawca serii zakłada, że na nową część poczekamy jeszcze co najmniej 4 lata.
Two Worlds III, kolejna odsłona serii stworzonej przez krakowskie studio Reality Pump, nie ukaże się szybciej niż za 4-5 lat – takiej informacji udzielił serwisowi Wccftech przedstawiciel firmy TopWare Interactive, będącej wydawcą cyklu. W marcu 2016 roku przedsiębiorstwo informowało, że gra powinna być gotowa w przeciągu 36 miesięcy. Chociaż termin ten minie już w marcu 2019 roku, tytuł wciąż jest w fazie preprodukcji.
Pierwsza część Two Worlds ukazała się w 2007 roku na PC i Xboksa 360. Tytuł doczekał się dwóch rozszerzeń: Tainted Blood i Curse of Souls. Two Worlds II wyszedł w listopadzie 2010 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Niecały rok po premierze produkcja otrzymała pierwszy oficjalny dodatek zatytułowany Pirates of the Flying Fortress.
Niedługo po odejściu z Reality Pump znacznej części pracowników w 2013 roku (z podporą firmy, Mirosławem Dymkiem, na czele), firma popadła w problemy finansowe i strukturalne, czego konsekwencją było zamknięcie studia w 2015 roku. Gdy już wszyscy zdążyli się pogodzić ze stratą krakowskiego studia, w marcu 2016 roku pojawiła się szokująca informacja: firma jednak żyje i zapowiada dwa kolejne dodatki do Two Worlds II oraz zupełnie nową część serii – Two Worlds III.
Stało się coś, czego nikt się nie spodziewał. Sześć lat po premierze podstawowej wersji Two Worlds II i dwa lata po „zamknięciu” Reality Pump, ukazało się drugie rozszerzenie do gry – Call of the Tenebrae. Trzeci dodatek, pod tytułem Shattered Embrace, wciąż oficjalnie powstaje (przedstawiciel firmy TopWare Interactive twierdzi, że ukończenie go, to teraz najwyższy priorytet dla studia pracującego nad serią). Od czasu premiery Call of the Tenebrae, Two Worlds II otrzymał jeszcze tylko dwa DLC do trybu wieloosobowego: Echoes of the Dark Past 1 i 2.