Twitter testuje reklamy w komentarzach
Reklamy jako komentarze do wpisów to nowy pomysł Twittera, który serwis będzie testował w najbliższych miesiącach.
Twitter ma nowy pomysł na uprawianie marketingu na swojej stronie. Bruce Falck, człowiek odpowiedzialny w Twitter, Inc. za monetyzację (Revenue Product Lead), poinformował o rozpoczęciu globalnych testów reklam w formie komentarzy do tweetów. Wybrani użytkownicy urządzeń mobilnych będą mogli znaleźć tego typu materiały promocyjne jako pierwszą, trzecią oraz ósmą odpowiedź do dowolnego wpisu. Jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć dzięki animacji zamieszczonej przez Falcka.
Może Cię zainteresować:
- Facebook banuje twórcę Unfollow Everything, wtyczki pomagającej uzależnionym od serwisu
- YouTube Rewind na dobre znika z serwisu – koniec znienawidzonych podsumowań
Reakcja użytkowników na tę zapowiedź była tak „entuzjastyczna”, jak to tylko możliwe. Internauci (i nie tylko) z zasady nie są miłośnikami reklam, zwłaszcza gdy te pojawiają się dosłownie co chwila w trakcie przeglądania sieci.
Niektórzy zwracają też uwagę, że de facto ukrywanie materiałów promocyjnych pod postacią odpowiedzi do wpisów może zakłócać płynność dyskusji – już bez tego często chaotycznych i – tak je nazwijmy – pełnych emocji. Dodajmy do tego rozmaitych oszustów podszywających się pod znane marki i osoby (na przykład Elona Muska).
Nie wiemy, kiedy i czy w ogóle Twitter wprowadzi tę funkcję w pełnym zakresie. Bruce Falck podał, że testy będą kontynuowane w „nadchodzących miesiącach”. W tym czasie serwis ma eksperymentować m.in. z układem i częstotliwością nowych reklam.