Turówka Battle World: Kronos odniosła sukces na Kickstarterze
Mamy dobre wieści dla miłośników turowych strategii wojennych. Studiu KING Art udało się uzbierać na Kickstarterze sumę potrzebną do wyprodukowania gry Battle World: Kronos.
Znane z przygodówkowej serii The Book of Unwritten Tales niemieckie studio KING Art ma powody do zadowolenia. W ciągu tygodnia od uruchomienia Kickstartera turowej strategii wojennej Battle World: Kronos projektowi udało się osiągnąć minimalny cel w wysokości 120 tys. dolarów. Akcja potrwa do 28 kwietnia, więc zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze zwiększeniu.
Sukces Kickstartera jest o tyle ważny, że dla Battle World: Kronos była to ostatnia deska ratunku. Studio próbowało kilka lat temu zainteresować wydawców wcześniejszą wersją projektu, ale żadna firma nie była skłonna sfinansować produkcji.
Battle World: Kronos zapowiadany jest jako klasyczna turowa strategia wojenna wzorowana na serii Battle Isle. Akcja toczyć się będzie na obcej planecie, o kontrolę nad którą walczą dwie frakcje – dysponujące najnowocześniejszą technologią siły imperium Yerla oraz rebelianci. Każda ze stron konfliktu otrzyma własną kampanię fabularną. Nie zabraknie też pojedynczych scenariuszy dla samotnego gracza, opartych na konkretnych wyzwaniach. Autorzy obiecują wysoką jakość sztucznej inteligencji. Komputerowy przeciwnik będzie potrafił analizować sytuację zarówno na poziomie taktycznym, jak i strategicznym, a następnie wykorzysta wyciągnięte tym sposobem wnioski do tworzenia sprytnych planów.
W Battle World: Kronos znajdzie się również opcja multiplayer. W jej ramach udostępnione zostaną dwa tryby zabawy. Pierwszy z nich polegać ma na bezpośredniej konfrontacji między graczami na tym samym komputerze lub przez sieć. Natomiast w trybie asynchronicznym użytkownicy mają we własnym tempie wydawać rozkazy, a następnie przesyłać je na serwer, gdzie poczekają aż przeciwnik zrobi to samo. Ta opcja wprowadzona została dla ludzi, którzy mają problem z wygospodarowaniem dużej ilości wolnego czasu oraz dla wirtualnych generałów lubiących zastanawiać się długi czas nad każdym posunięciem.
Wszystkimi potyczkami rządzić ma rozbudowany system walki. Odniesienie zwycięstwa wymagać będzie nie tylko odpowiedniego doboru jednostek, ale także brania pod uwagę umiejscowienia oddziałów na mapie i zasięgu ich uzbrojenia, jak również modyfikowania sprzętu wojsk, tak aby lepiej pasowały do naszej strategii. Nie zabraknie też systemu rozwoju, pozwalającego armii zyskiwać doświadczenie i wybierać pomiędzy różnymi specjalizacjami.
Obecnie Battle World: Kronos powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a premiera zapowiadana jest na grudzień tego roku. Jeśli Kickstarter przekroczy sumę 250 tys. dolarów to wyprodukowane zostaną również wersje na tablety. Prace nad nimi ruszyłyby jednak dopiero po ukończeniu wydania na PC, po to, aby uniknąć kompromisów.