autor: Michał Kułakowski
Battle Worlds: Kronos – turowa strategia sci-fi na Kickstarterze
Producenci przygodówki The Book of Unwritten Tales rozpoczęli zbiórkę pieniędzy w serwisie Kickstarter. Zostaną one przeznaczone na dokończenie produkcji turowej strategii sc-fi pod tytułem Battle Worlds: Kronos. Deweloper obiecuje dziesiątki godzin zabawy oraz klasyczny model rozgrywki, który zadowoli fanów gatunku.
Twórcy z niezależnego niemieckiego studia KING Art, znanego dzięki przygodówce The Book of Unwritten Tales, rozpoczęli zbiórkę pieniędzy w serwisie Kickstarter, które przeznaczone zostaną na dokończenie prac nad grą Battle Worlds: Kronos. Projekt jest klasyczną taktyczną turową strategią osadzoną w uniwersum sc-fi. Producenci proszą w sumie o 120 tysięcy dolarów. Kwota ta stanowi jedynie jedną trzecią budżetu tytułu, resztę pokrywa bowiem deweloper. Przewidywaną datę premiery wyznaczono na grudzień tego roku. Pierwsze alfa-testy rozpoczną się w przeciągu najbliższych dwóch lub trzech miesięcy. Gra trafi na komputery z systemami Windows, Linux oraz Mac OS.
Battle Worlds: Kronos ma być powrotem do klasycznej formuły turowych strategii. Deweloper ma nadzieję, że gra zadowoli zarówno weteranów gatunku jak i nowych graczy. Prototypowa wersja Battle Worlds powstała już kilka lat temu, ale ze względu na ograniczenia finansowe nie mogła zostać wówczas zamieniona w pełnoprawną produkcję. Mimo tego, od tamtej pory zespół KING Art powoli szlifował pomysły i budował zręby nowego silnika, wykorzystanego w grze. W trakcie rozgrywki kierujemy jedną z dwóch zwalczających się frakcji. Siły Yerla będą dysponować nowoczesnym uzbrojeniem i zaawansowaną lecz drogą i skomplikowaną technologią. Z kolei, wojska Residents składają się ze słabo wyposażonych oddziałów partyzanckich, skupiających się na zadawaniu jak największych strat wrogowi, bez względu na związane z tym koszty.
Bitwy rozgrywane się w trybie turowym. Mapy podzielono na heksagonalne pola. Nasi podwładni dysponują punktami akcji wykorzystywanymi do przemieszczania się i wykonywania ataków. Twórcy obiecują 40 rodzajów jednostek (każdą z nich będziemy mogli ulepszać na kilka sposobów), zarówno pancernych, morskich jak i piechoty czy lotnictwa, a także wiele różnych budynków. W bezpośredniej walce liczyć będzie się szereg czynników, takich jak odległość, rodzaj terenu czy ustawienie jednostki względem atakującego/broniącego się wroga. Komputerowe AI ma stanowić wyzwanie nawet dla weteranów, ponieważ w elastyczny przystosowuje się do zmiennej sytuacji, stosując kompleksową strategię. Deweloperzy zapowiadają, że kampania singleplayer zapewni nam około 30 godzin zabawy. Zostanie ona przedłużona dodatkowo dzięki pojedynczym scenariuszom, trybowi multiplayer oraz edytorowi map. Rozgrywki wieloosobowe odbywać będą się w sposób asynchroniczny. Przebieg naszej tury zostanie wysłany na serwery KING Art, a stamtąd może zostać ściągnięty w każdej chwili przez naszego przeciwnika.