Turowe RPG Shadowrun Returns powstanie, jeśli fani zgromadzą 400 tysięcy dolarów
Na Kickstarterze pojawił się kolejny wielki projekt. Tym razem jest to Shadowrun Return, czyli turowe RPG oparte na licencji popularnej gry fabularnej, w której cyberpunk połączony został z elementami fantasy.
Lista ciekawych przedsięwzięć kickstarterowych nie przestaje się rozrastać. Najnowszym projektem, który prosi fanów o wsparcie finansowe jest Shadowrun Returns. Ma to być RPG w starym dobrym stylu, z turowym systemem walki i dwuwymiarową grafiką. Tradycyjnie, za piętnaście dolarów otrzymamy pełną wersję gry, gdy ta zostanie ukończona. Autorzy potrzebują łącznie 400 tysięcy dolarów i na zebranie tej sumy mają czas do 29 kwietnia. Patrząc po dotychczasowym tempie przyrostu środków nie powinni mieć z tym żadnych problemów. Kickstarter wystartował raptem kilka godzin temu, a w momencie pisania tego newsa jego strona już pokazuje ponad 135 tysiące dolarów.
Głównym projektantem będzie Jordan Weisman, czyli założyciel legendarnej firmy FASA i człowiek który współtworzył grę fabularną Shadowrun oraz światy Battletech i Crimson Skies. Gwarancją wysokiej jakości fabuły ma być fakt, że w produkcję Shadowrun Returns zaangażowanych jest siedmiu autorów, którzy zajmują się pisaniem przygód i suplementów do papierowego pierwowzoru. Autorzy chcą, aby Shadowrun Returns ukazał się na PC, iPada oraz tablety działające pod kontrolą systemu Android.
Shadowrun to gra fabularna, której pierwsza edycja ukazała się w 1989 roku nakładem wydawnictwa FASA. Popularność zdobyła dzięki nietypowemu połączeniu cyberpunku z klasycznym fantasy. Akcja toczyła się w 2050 roku, w czasach gdy magia powróciła do świata, a wybuch plagi znanej jako VITAS spowodował, że z ludzkości wyodrębniły się takie rasy jak m.in. orki, trolle, elfy czy krasnoludy. Z kolei inna plaga (HMHVV) wywołała mutacje, które przeobraziły zarażonych w m.in. gobliny, ghoule, wampiry czy wilkołaki. Natomiast smoki stały się jedną z największych sił na rynku finansowym.
Druga edycja Shadowruna ukazała się w Polce pod koniec lat dziewięćdziesiątych dzięki firmie ISA. Wydano podręcznik podstawowy do drugiej edycji, któremu towarzyszyły trzy suplementy i seria przygód. Doczekaliśmy się również rodzimych wersji kilku powieści oraz osadzonej w tym uniwersum gry karcianej.
W świecie Shadowrun przenikają się cztery rzeczywistości - fizyczna, cyfrowa, mistyczna i astralna. W zależności od wybranej klasy postaci będziemy mogli wykorzystać zdolność dostrzegania niektórych z nich. Przykładowo, Uliczny Samuraj zobaczy znaczniki podpowiadające, które miejsca zapewnia osłonę, skąd mogą nadejść wrogowie oraz statystyki wykorzystywanych w walce broni. Z kolei Mag Bojowy posiada wzrok wychwytujący nadnaturalne aury, dzięki czemu z łatwością odszuka magiczna przedmioty. Potraf też przewidzieć jaki czar zostanie za chwilę rzucony przez przeciwnika. Natomiast hakerzy rozumieją przepływ danych i informacji, dzięki czemu manipulując światem cyfrowym mogą wpływać na rzeczywisty. .
Każda z postaci posiadać będzie własną unikalną perspektywę i ukończenie wielu misji będzie wymagało wykorzystania informacji uzyskanych przez różnych członków drużyny. Zabawę przedłużyć ma rozbudowany edytor, który umożliwi tworzenie własnych przygód
Graczom pecetowym Shadowrun nie kojarzy się zbyt dobrze. Jedyną komputerową adaptacją tej serii była słaba sieciowa strzelanka z 2007 roku. Wśród miłośników konsol (zwłaszcza tych starszych) marka cieszy się znacznie większym uznaniem za sprawą dwóch doskonałych RPG-ów (po jedynym na Sega Genesis oraz Super Nintendo) z pierwszej połowy lat 90-tych i to właśnie na tych przebojach wzorować się ma najnowszy projekt Jordana Weismana.
Warto dodać, że równolegle w studiu Cliffhanger Production powstaje również przeglądarkowa strategia turowa Shadowrun Online.