autor: Kamil Zwijacz
Trine 3: The Artifacts of Power ukaże się dziś na PC
Fani serii Trine od kilku miesięcy mogli bawić się grą Trine 3: The Artifacts of Power w ramach wczesnego dostępu. Dziś na komputerach PC odbędzie się jednak premiera pełnej wersji tej produkcji.
21 kwietnia bieżącego roku Trine 3: The Artifacts of Power ukazało się w ramach Steam Early Access. Przez kilka kolejnych miesięcy studio Frozenbyte dalej pracowało nad swoją najnowszą produkcją i dziś, zgodnie ze złożoną wcześniej obietnicą, ukaże się pełna wersja wyczekiwanej platformówki. Produkcję wyceniono na 21,99 euro, czyli około 92 zł. Jednocześnie do 1 września przecenione zostały dwie pierwsze odsłony serii. Trine Enchanted Edition możecie obecnie nabyć za 1,49 euro (około 6 zł), a Trine 2: Complete Story za 2,54 euro (około 11 zł). Nadarza się więc znakomita okazja do nadrobienia ewentualnych zaległości.
Trine 3: The Artifacts of Power opiera się na tych samych zasadach, co część pierwsza i druga. Gracze wcielają się więc w trzech bohaterów, pomiędzy którymi mogą przełączać się w trakcie zabawy. Zadaniem rycerza Pontiusa, maga Amadeusza i złodziejki o imieniu Zoya jest ponowne uratowanie fantastycznego świata przed wielkim niebezpieczeństwem.
- Gatunek: gra platformowa
- Deweloper: Frozenbyte
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: 20 sierpnia 2015 roku
- Inne: studio planuje wersję konsolową
Poprzednie odsłony serii były zrealizowane w konwencji 2,5D. Tym razem deweloperzy postanowili wykorzystać trzeci wymiar nie tylko w celach artystycznych, ale także do urozmaicenia rozgrywki. W najnowszej odsłonie bohaterowie mogą bowiem wchodzić w głąb planszy, a kamera czasami zmienia swoje położenie, ukazując akcję zza pleców kierowanego w danej chwili bohatera. Wszystko to uzupełnia świetna, bajkowa oprawa graficzna.
W późniejszym czasie Trine 3: The Artifacts of Power ukazać ma się także na konsolach, ale szczegóły na ten temat są obecnie nieznane.
Fińskie studio Frozenbyte, odpowiedzialne za serię Trine, zostało założone w 2001 roku. Pierwszą grą stworzoną przez tę ekipę była izometryczna strzelanka Shadowgrounds, która dwa lata później doczekała się kontynuacji. Prawdziwy sukces przyszedł jednak z Trine, której wszystkie odsłony sprzedały się w ponad 8 milionach egzemplarzy.