Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2016, 10:45

Trailer Infinite Warfare w top 10 najmniej lubianych filmów na YouTube

Minął już ponad tydzień od opublikowania zwiastunu gry Call of Duty: Infinite Warfare, który spotkał się ze skrajnie nieprzychylnym przyjęciem ze strony graczy. Do dziś filmik zebrał prawie 1,5 miliona negatywnych ocen, przy niecałych 300 tysiącach łapek w górę.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o bardzo chłodnym przyjęciu zwiastunu gry Call of Duty: Infinite Warfare przez użytkowników serwisu YouTube. Już wcześniej niepochlebnie o filmiku wypowiedzieli się pracownicy konkurencyjnego studia DICE, którego zapowiedź Battlefield 1 spotkała się ze znacznie większym entuzjazmem społeczności. Samo Activision miało – według Erica Hirshberga, dyrektora generalnego firmy Activision – nie przejmować się tym specjalnie, a nawet ucieszyć się z zaangażowania społeczności. Tyle że teraz nieszczęsny zwiastun nowego CoD-a wskoczył do pierwszej dziesiątki najczęściej minusowanych wideo na YouTube, zyskując sobie prawie 1,5 miliona łapek w dół (porównanie z innymi możecie zobaczyć choćby na stosownej liście kanału MyTop100Videos). Jakby tego było mało, trailer Infinite Warfare wyróżnia się ogromną dysproporcją pomiędzy liczbą głosów na tak i na nie. Tych pierwszych jest sporo poniżej 300 tysięcy, co stanowi mniej niż 20% ogółu. Nie lepiej wygląda to w przypadku lokalnych publikacji filmiku, wliczając w to jego polską wersję.

Osobną kwestią pozostaje przyczyna tak złego przyjęcia zwiastunu. Bez wątpienia niemałe znaczenie miała decyzja dotycząca odświeżonego wydania gry Call of Duty 4: Modern Warfare – pierwszej współczesnej odsłony cyklu, swego czasu bardzo ciepło przyjętej przez graczy i recenzentów (według serwisu Metacritic tytuł jest najwyżej ocenianym CoD-em w historii, ex aequo z drugą częścią podcyklu Modern Warfare). Zapowiedziano bowiem, że tytuł będzie można nabyć tylko i wyłącznie w pakiecie z Infinite Warfare, za granicą kosztującym całkiem sporo (w Polsce nieco mniej, bo 219,99 zł na PC i 319,99 zł w wydaniu na konsole), co w połączeniu z nieobecnością map z DLC raczej nie zachęca do kupna. Drugim powodem często przewijającym się w wypowiedziach internautów jest rzekome zmęczenie fanów nowoczesną wojną i niechęć do wycieczek w zbyt odległą przyszłość. Nie brakuje też opinii o podobno niskiej jakości grafiki. Jednak czytając komentarze (nawet pod samym zwiastunem) nasuwa się podejrzenie, że masowa krytyka filmiku wynika z typowo internetowej mody. Innymi słowy – ludzie przyznają negatywne oceny dla zabawy czy nawet zwykłej chęci sprawdzenia, jak wiele łapek w dół uda się zebrać. Bez względu na przyczyny tego rekordowo złego wyniku, zapewne nie przeszkodzi to w osiągnięciu tradycyjnie wysokiej sprzedaży, jak miało to miejsce w przypadku praktycznie wszystkich dotychczasowych odsłon serii.

Kosmiczne realia nowego Call of Duty nie spotkały się z przesadnie entuzjastycznym przyjęciem. - Zwiastun Infinite Warfare w TOP 10 najbardziej nielubianych filmów na YouTube  - wiadomość - 2016-05-10
Kosmiczne realia nowego Call of Duty nie spotkały się z przesadnie entuzjastycznym przyjęciem.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej