autor: Rafał Skierski
Tony Hawk's Proving Ground na DS-a – detale
Wiemy, że Tony Hawk's Proving Ground ukaże się w wersji na DS-a, jednak póki co nie ujawniono zbyt wielu szczegółów na temat tej odsłony. Serwis Pocket Gamer opublikował wywiad z Chrisem Olsonem (z Vicarious Visions), z którego dowiedzieliśmy się kilku nowych informacji.
Wiemy, że Tony Hawk's Proving Ground ukaże się w wersji na DS-a, jednak póki co nie ujawniono zbyt wielu szczegółów na temat tej odsłony. Serwis Pocket Gamer opublikował wywiad z Chrisem Olsonem (z Vicarious Visions), z którego dowiedzieliśmy się kilku nowych informacji.
Twórca podkreślił, że doświadczenia zebrane przy produkcji Tony Hawk's American Sk8land bardzo przydały się podczas tworzenia Proving Ground. „Teraz chcieliśmy stworzyć coś bardziej skomplikowanego, coś dla zaawansowanych graczy, jednocześnie zachowując przystępność dla nowicjuszy. Uznaliśmy, iż lepiej będzie jeśli nadamy grze bardziej realistycznego wyglądu, rozbudowujemy poziomy i tryby gry.” Wygląda na to, że możemy zapomnieć o rysunkowym wyglądzie gry, z którego znany był American Sk8land. „Dużym wyzwaniem było dla nas nadanie grze bardziej realistycznych barw przy jednoczesnym zachowaniu 60 klatek na sekundę, ale wygląda na to, iż udało nam się stworzyć tytuł, który wygląda świetnie i jest bardzo grywalny.”
Czego możemy spodziewać się natomiast po multiplayerze? Olsen po raz kolejny nadmienił, iż bardzo pomocne okazały się doświadczenia zebrane przy poprzedniej części. Autorzy mogli zorientować się, które tryby są najbardziej popularne, co gracze lubią robić, a czego nie. „W Proving Ground zwiększyliśmy liczbę osób – z dwóch do czterech - które mogą grać ze sobą lokalnie lub poprzez Wi-Fi. Strona naszej społeczności również została kompletnie przemodelowana. Czeka nas więcej statystyk i więcej możliwości prezentowania swoich umiejętności przed innymi ludźmi z całego świata.”
Ostatnio bardzo popularne stały się opcje związane z dostosowywaniem gier do własnych gustów. Czego możemy spodziewać się pod tym względem w wersji na DS-a? „Sądzę, że pod tym względem Proving Ground naprawdę błyszczy. Gracze mogą zmieniać ubranie swojej postaci, logosy na desce, kółka – w zasadzie wszystko, z czym mają do czynienia. Jakby tego było mało, często będziecie mogli posunąć się w grze dalej dopiero po zbudowaniu waszego własnego skate parku. Używać do tego będziecie oczywiście stylusa i zapewniam, że będzie to bardzo intuicyjne i przyjemne w obsłudze.”
Na koniec twórca zdradził datę premiery wersji na DS-a. Proving Ground zadebiutuje na tej konsoli 2 listopada.