autor: Michał Marian
Tomb Raider – ujawniono nowe szczegóły dotyczące wersji PC
Firma Nixxes Software, odpowiedzialna za pecetowe wydanie najnowszego Tomb Raider, przeprowadziła w ostatnim czasie sesję Q&A, podczas której ujawniła sporo szczegółów dotyczących wersji PC gry. Opublikowano także kolejne screeny prezentujące technologię TRESSFX w akcji.
Im bliżej oficjalnej premiery najnowszej odsłony Tomb Raider, tym większa ilość informacji pojawiających się na jej temat. Tylko wczoraj pisaliśmy o nadchodzących przygodach Lary dwukrotnie – gra zebrała świetne noty wśród zachodnich serwisów, a panna Croft została oficjalną twarzą (a raczej włosami) rewolucyjnej technologii AMD – TRESSFX. Dziś przyszedł czas na porcję szczegółów dotyczących wersji PC produkcji, ujawnionych przez firmę Nixxes Software.
Odpowiedzialna za wydanie PC gry firma przeprowadziła ostatnio sesję pytań i odpowiedzi (ang. – Q&A), podczas której starano się rozwiać jak najwięcej wątpliwości fanów. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że nowy Tomb Raider będzie wspierał, póki co, jedynie algorytm FXAA (ang. – Fast Approximate Anti-Aliasing). Niewykluczone jednak, że sytuacja ta ulegnie zmianie jeszcze przed lub po wydaniu tytułu. W stosunku do konsolowych odpowiedników zmianie ulegnie także interfejs użytkownika. Produkcja zostanie przystosowana do sterowania za pomocą myszy i klawiatury. Ponadto ma być ona pozbawiona problemów związanych z akceleracją gryzonia, pojawi się opcja umożliwiająca włączenie lub wyłączenie wygładzania jego ruchów.
Przedstawiciele Nixxes zapewnili również, że ich uwaga skupiona jest głównie na optymalizacji gry. Z przekazanych informacji wynika także, że pecetowa wersja Tomb Raidera posiadać będzie znacznie wyższej jakości tekstury, niż jej konsolowe edycje (podano, że „ważą” one blisko 16 razy więcej). W ręce graczy nie zostanie również przekazane żadne oficjalne narzędzie moderskie. Produkcja ma działać bezproblemowo zarówno na monitorach panoramicznych, jak i z wykorzystaniem wielu ekranów.
Premiera najnowszego Tomb Raidera na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360 nastąpi 5 marca. Zachęcamy do zapoznania się z kolejną porcją screenów z gry, na których możemy zobaczyć technologię TRESSFX w akcji.
Zainteresowani więcej screenów znajdą w naszej galerii (sekcja Galeria HD).
Nixxes Software to firma specjalizująca się w pracach podwykonawczych wspomagających deweloperów publikujących gry. Zajmuje się przede wszystkim tworzeniem konwersji tytułów na inne platformy oraz ich optymalizacją. Pracowali m.in. nad Hitman: Rozgrzeszenie i Deus Ex: Bunt Ludzkości.
- Wiadomość – Tomb Raider – wymagania sprzętowe i dodatki w wersji PC
- Oficjalna strona internetowa gry Tomb Raider
- Sesja Q&A z firmą Nixxes Software na temat nowego Tomb Raidera