„To przeklęty problem”. Projektant klas w Diablo 4 wyjaśnia, jak opinie graczy i wewnętrzne testy pomagają Blizzardowi w procesie tworzenia gry
Adam Jackson ze studia Blizzard Entertainment opisał problemy, jakie zespół miał z testowaniem nowości w Diablo 4 i zmiany, jakie zostały wprowadzone, aby sobie z tym poradzić.
Adam Jackson, pełniący rolę głównego projektanta klas w Diablo 4, odbył ciekawą rozmowę ze streamerem o ksywce Raxxanterax, w którym opisał problemy z testami, jakie napotkał zespół. Jackson wytłumaczył, że wiele elementów Diablo IV, które nie spodobały się graczom, było skutkiem niewłaściwej metody testów.
- Przykładowo w czwartym sezonie Diablo IV przy manipulowaniu przedmiotami początkowo odgrywana była krótka animacja okręgu zapełniającego się roztopionym metalem. W studiu podczas wewnętrznych testów wydawało się to świetne – ta animacja była jak mała nagroda dla gracza. W rzeczywistości jednak użytkownicy robili to nawet kilka tysięcy razy i szybko ta animacja zaczęła ich doprowadzać do furii.
- Jackson opisuje to jako „przeklęty problem”, gdyż w wyłapywaniu takich problemów najlepiej sprawdzają się osoby, które grają w Diablo IV praktycznie non stop, i nie pracują równocześnie przy rozwoju gry. Projektant wie, że powinien spędzić ok. 200 godzin w nowym sezonie, ale ma czas tylko na 50.
Blizzard wyciągnął z tego wnioski i obecnie metodologia wewnętrznych testów w studiu jest znacznie bardziej rozbudowana niż wcześniej. Przy każdej funkcji twórcy analizują nie tylko czy sama w sobie jest ona fajna, ale również czy taka pozostanie po 200 godzinach zabawy. Deweloperzy tworzą regularnie listy tego, co można by ulepszyć w grze, bazując nie tylko na własnych sesjach, ale również przeszukując Reddita oraz inne fora, jak również oglądając streamy i inne materiały tworzone przez graczy.
Problemem z nową zawartością jest to, że deweloperzy musieli do niedawna polegać wyłącznie na własnej ocenie. To nie do końca się sprawdzało, dlatego Sezon 4. stał się pierwszym, w przypadku którego przeprowadzono publiczne testy i to pomogło wyłapać wiele problemów, takich jak wspomniane powtarzalne animacje.
Jak duże znaczenie miały te testy, najlepiej oddaje fakt, że patch notes Sezonu 4. zawierają 10 tysięcy słów i są gęsto wypełnione informacjami o zmianach w balansie i rozgrywce, jak również zestawieniami poprawionych błędów.
Owoce tych wszystkich prac poznamy 14 maja. Na ten dzień zaplanowano premierę Sezonu 4. Będzie to największa z dotychczasowych aktualizacji do tej gry.
Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 r. równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W marcu tego roku gra trafiła do oferty usługi Game Pass, zarówno na pecetach, jak i konsolach Xbox.
- Łupy na nowo w Diablo 4 sezonem dużych zmian. Blizzard próbuje przekonać graczy, że warto wrócić do gry
- „Wierzę, że każdy, kto gra w Diablo 4 chce, żeby to była fantastyczna gra” - wywiad z twórcami z Blizzarda
- Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
- Poradnik do Diablo IV
- Oficjalna strona Diablo IV